twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2 napos kiruccanás

Abydos 2011.04.24. 20:05

Tegnap és ma bejelentetlenül hagytam el Budapestet. Ennek az egyik nagyon fontos oka, hogy nem reklámozom twitteren, facebookon és persze a blogon, hogy nem vagyok itthon és az egész család odavan, másodszor pedig csak :D

Salgótarján-Salgóbányán voltunk a családdal, amolyan kirándulásként, ergó üdültünk egyett. Tegnap délelőtt indultunk, ma délután értünk haza.

Röviden. Gyönyörű helyen voltunk, a szállás elment, a vacsorára még gyúrhattak volna, mert 5 szelet kenyeret kellett ennem a nem is túl olcsó vacsora mellé, hogy jóllakjak, ennek ellenére nagyon finom volt.

No, de még tegnap dél körül kipróbáltuk a szállás tekepályáját, pár gurítás erejéig, aztán elnyelte a golyókat, és nem adta vissza :D  Azután kirándulni mentünk egy idegenvezető bácsi segítségével, aki hihetetlenül sok mindent el tudott mondani Salgóbányáról és a környékről, lényegében minden lépésünkkel, amíg a vár felé tartottunk egy újabb és újabb történetet mesélt el, a helyszín történelmét, hogy itt mi volt régen és mi van ma, szóval rengeteg érdekfeszítő dolgot, nagyon sokat beszélt, de érdekes volt minden szava :D

Szóval egy exbányász faluban voltunk, az egykori bányászok életéről is sokat hallottunk, majd amikor felmentünk a várba, a megépülésétől a lerombolásán át az újjáépítésig nagyon-nagyon sok mindent mesélt nekünk. Csellel vették be a törökök a várat és amikor a magyarok visszafoglalták akkor a földig rombolták. Az odafelé vezető úton még bronzkori cserépedény darabot is talált, de középkori várdarabokat is szedett össze a helyi múzeumnak.

Mesélte, hogy a nem messze lévő Somoskői vár falucskája még Magyarország területén van, de a másik vár már Szlovákia része. Azt is elmesélte, hogy eredetileg a közeli falvak is Szlovák területre kerültek Trianon után, de egy tehetős orvos még a béke megszületése után nem sokkal elintézte, hogy ezek a területek Magyarországra visszakerüljenek.

Áááá, lényeg a lényeg, hogy nagyon-nagyon részletes történelmi elmesélést kaptunk a faluról, a várról és környékéről, nem is lehet ide mindet leírni.

Ma pedig indulás előtt biliárdoztunk még egyet a szállodában, majd átugrottunk a somoskői várba, ami már Szlovákiában volt. Ide már belépő kellett, de innen is gyönyörű volt a kilátás, mondjuk a vár is jobb állapotban volt.

Még beugrottunk Hollókőre, ahol Húsvéti ünnepség volt, az egész falu le volt zárva, 2000 Ft volt a belépő, így kihagytuk!

Majd visszafelé pizzériába ültünk be, ahol akkora pizzát adtak olcsón, hogy 3-mat rendeltünk, de egy teljes egésznyi szeletmennyiséget hazahoztunk :D

Szóval ez lett volna a hétvégém, holnap pihi.

Címkék: blog én bejegyzés

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ricsi 2354 2011.04.24. 22:42:06

Hát ez egy nagyon szép hely,és amiért ilyen szépen leírtad az eseményeket így én is része lehettem 1/6 részben a kirándulásodnak;)

cerberusz · http://mebende.blogspot.com/ 2011.04.28. 19:53:24

Örülök, hogy tetszett a Salgótarján és környéke :D Én Tarjánban lakok :) Tényleg nagyon szép a kilátás, meg a környezet csak a városok lepukkantak.