twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Command & Conquer 4 Tiberian Twilight szöveges+videó Bemutató

Abydos 2010.03.19. 16:56

Ha zavar a félelmetes mennyiségű szöveg, a bemutató aljánál videó bemutató található. Jó szórakozást :)

-------------------------------------------------------------------

Megérkezett közénk az Electronic Arts Los Angeles által készített Command & Conquer tiberium sorozat legújabb, de egyben utolsó felvonása.

A 15 éves sztori végéhez érkeztünk, végre mindenki számára fény derülhet Kane igazi kilétére, ennyire azért még ne rohanjunk előre. Az alap sztori ismerős lehet mindenkinek aki engem ismer, de aki nem annyira vagy nem tudja mi fán terem a sorozat annak röviden elmesélem. A 90-es évek elején egy meteor csapódott a Tiberis folyóba, és egy később tiberiummá elnevezett anyagot hozott a Földre, ami terjedni kezdett. A Nod testvériség és a GDI (Globális Védelmi Kezdeményezés) harcol a kristályért vagy ép ellene. A NOD vezetőjének, Kane-nek meggyőződése, hogy a kristály egy új evolúciós lépcsőfok kezdete, de a GDI tart attól, hogy a tiberium nagyon elterjed a Földön, ezért el akarja pusztítani a tiberiumot és a testvériséget mindörökre. A 3. Tiberium Háborúban azonban egy idegen faj jött bolygónkra, akik hatalmas tornyokat emeltek a legfertőzöttebb zónákban. 1 kivételével a GDI mindet elpusztította. Kane-nek viszont ez az egy torony pontosan elég a tervéhez...

2062-ben a tiberium az egész planétát megfertőzte. A Földi élet becslések szerint 10 éven belül kipusztul. De váratlan fordulatként pont Kane az, aki tudja a megoldást a tiberium fertőzés megállítására és segítséget kér a GDI-tól tervének megvalósításához. Megkötik a szövetséget és TCN pontokat (Tiberiumkorlátozási-hálózat) hoznak létre, amik kordában tartják a kristályt.

Ám Kane mint tudjuk semmit sem csinál ok nélkül. A terve a történet folyamával kiteljesedik.

A mi személyünk egy olyan parancsnok, aki a harctéren elveszítette a látását és egy új beépített implantátumot kapott a szeme helyére. Egy olyan kijelzőt, amivel rá tud csatlakozni a TCN hálózatokra és látja, hogy mi történik a világon. Mi magunk egy Föld körüli pályán keringő űrhajón vagyunk, amik szállítják a kúszókat (crawler).

A történetről ennyit, ugyanis még én sem kezdtem el igazán. A játékmenetről viszont már annál inkább lehet írni.

Gyökeresen megváltozott. A Command & Conquer játékokra jellemző végtelen egység és építkezés teljesen eltűnt, helyette egységlimitet kaptunk építkezési lehetőségek nélkül. A bázisunk egy crawler, ami a belsejében gyártja le a járműveket. Továbbá egyszerre 4 egység tárolására alkalmas, ugyanis menet közben is képes ezek előállítására.

Parancsnoki pontjaink vannak, ezt kell beosztani. Például egy mérnök 3 parancsnoki pont míg egy ennél erősebb és fejlettebb egység ennek a sokszorosa is lehet. Öt-öt elleni ütközeteknél 50 parancsnoki pont felett rendelkezhetünk, míg egy egy elleni küzdelemben 90-ből gazdálkodhatunk. De ezt tetszés szerint eloszthatjuk. A pályán ugyanis nincs begyűjtés, elfelejthetjük az aratókat akik behozzák nekünk az értékes tiberiumot. Helyette egy külső cég szállítja akár a csata kellős közepére a tiberiumot és ezt begyűjtve olyan pontokat kapunk, amit fejlesztésekre válthatunk be. A zöld tiberium 1, míg a kék 2 fejlesztési pontot ad a csapatunknak. Ezt felhasználhatjuk crawlerünk fejlesztésére, hogy újabb szintű járműveket és gyalogosokat érjünk el vagy ép a meglévők fejlesztésére, pontosabb célzásért, gyorsabb mozgásért és még sok egyéb csilivili dologra. A begyűjtést magunknak kell levezényelnünk, egy egységet kell a tiberiumért küldenünk és vele kell visszahozatni a landolási zónába azt. Ezzel viszont érdemes vigyázni, ilyenkor sérülékenyebbek és lassabban mozognak. A tiberiumnak van még egy fontos opciója. Az önrobbanás. Ilyenkor az egységünk is meghal, de olyan ionvihar keletkezik, ami a környéken lévőket mindet elpusztítja. Ezt akkor érdemes bevetni, amikor üldöznek minket és nem tudjuk bevinni a tiberiumot a landolási zónába, vagy akkor amikor támadni szeretnénk és egy erős védelmet kellene megritkítani.

A játék célja, hogy 2500 győzelmi pontot összeszedjen a csapatunk. Ezt úgy érhetjük el, hogy a pályán lévő TCN központokat el kell foglalni és meg kell tartani. Egy pályán 5 ilyen pont van, ha 3-mat ural egy csapat, az értelemszerűen több pontot kap mint az ellenfele, ha 4-et vagy mindet birtokolja akkor a győzelem pár percen belül is bekövetkezhet. 

Kúszóból is 3-féle van. Támadó, akiknek egyszerűen csak erős és hatásos egységeik vannak. Van a védekező, ők a gyalogsággal és védelmi épületek felállításával illetve szuperfegyverrel tudják bevédeni a TCN pontokat, itt is csak az energia limit szab határt. Végül van egy támogató osztály is, ami repülőket hoz a csatatérre és segítő képességekkel erősítik önmagukat vagy a csapatot, ilyen például az, hogy tiberium robbanást idéz elő a környéken, vagy mondjuk felfedező UAV-t küld a célterület fölé. Mindegyik más stílust képvisel. Egy parancsnoknak csak egy kúszója lehet. De menet közben bármikor megváltoztathatja a fajtáját anélkül, hogy a meglévő egységeket elveszítené. Maximum 10 játékos menetek vannak, az egész a csapatok összhangjára épül. Két erős és taktikus csapat kiváló küzdelmeket vívhat egymással, de ha az egyik csapat gyengébb a másiknál, akkor a meccs sorsa könnyen eldől. Mindegyik csapat olyan erős, mint a leggyengébb láncszem ám én ezt mégsem tudom a negatívumok közé sorolni. 

A kampánnyal töltött idő nem elég ahhoz, hogy konkrét véleményt alkothassak, de a videók tetszenek, és pozitívan csalódtam az egészben. Nagyon féltem, hogy egy ilyen crawler rendszerrel irtózatosan unalmas küldetések várnak rám, de szerencsére nem így történt. A kooperáció viszont még dob a hangulaton.

Az egész játék a többjátékosságra és a csapatmunkára alapul. Egyedül nincs sok értelme játszani és az egész program erre épül, ugyanis internet elérés szükségeltetik hozzá, folyamatosan. Ez sokaknak azért hátrány lehet. Ezért cserébe viszont akárhányszor telepíthetjük akárhány gépre (úgy mint a Steamnél) és a mentéseinket az eredményeinkkel együtt egy online szerveren tárolják. Külön öröm, hogy itt is bevezették a kihívás rendszert (például ha megölök 3 ellenséges crawlert, azért kitüntetést kapok).
Ami még figyelemre méltó, a játék hálózati kódja. Döbbenetesen jó. A Red Alert 3-ban sokat javítottak, a kicsit elavult és szaggatós kódon, itt viszont egy kósza lag sincs, nagyon szépen fut a játék. Ha valaki megszakad, azt a többiek észre sem veszik, csak annyi történik, hogy egy crawlerrel kevesebb lesz a pályán, de nekik több parancsnoki pont jut.

Nem beszéltem még egy fontos újításról, a fejlődési rendszerről. Mindenért tapasztalati pont jár, ha lelősz egy másik ellenséget, begyűjtöd a tiberiumot, fejlődsz, ha foglalsz, mindenért. Ami azért ennél is fontosabb, ez alapján kapod meg az újabb és újabb egységet szép lassan, rangról-rangra. Egy kezdő játékos sokkal kevesebb egységet kap mint a veterán barátai, de így könnyebben is beletanulhat ezek irányításába. Még a Scrin kihagyásával mint játszható nép is itt találhatjuk meg a legtöbb egységet az eddigi C&C játékok történetében, igaz, nem irányíthatunk annyit amennyit szeretnénk. Ennek ellenére a játékmenet sokkal pörgősebb, gyorsabb és akció dúsabb mint bármely más RTS-ben amivel eddig találkoztam. Itt csak akkor unatkozhatunk, ha kerüljük a csatát. Mindig aktívnak kell lenni, figyelni kell a rangokat lépő embereidre, tiberiumot gyűjteni, épületeket vagy TCN pontokat kell foglalni. A kúszókat folyamatos mozgásban kell tartani. A crawlerünk a legfontosabb dolgunk.  A csaták végkimenetelét a csapatmunka dönti el. A legjobb játékos sem tud mit tenni egyedül 3 ellenséges kúszó ellen. A játékban a kő-papír-olló elv érvényesül. Minden egységnek vannak olyan ellenségi, ami üti őket érdemes mindig az aktuális ellenfélhez igazítani a csapatunkat.

Több féle helyszínen megfordulhatunk, mehetünk vörös zónába, havas tájakra, városokba vagy ép sivatagokba. A pályák 8 szög alakúak, meglepő de teljesen logikus forma. Így még több hely marad a csatára és valamilyen szinten a pálya közepére irányítja a játékosokat a még nagyobb összecsapás reményében. 

Végül elérkeztem a legkényesebb témához, a grafikához. Nekem tetszik, sokaknak nem. Ez emberfüggő. Sok a csilivili robbanás, lézer, rakéta és egyéb fény hatások, ha megszokja az ember, hamar átlátható lesz az egyébként káosznak tűnő ütközet. Nagyon jól optimalizált, a gyengébb gépeken is elmegy, közepeseken szépen fut.

A zenék és a hangok ugyancsak fontosak. Nekem minden bejött. Elfogultság vagy sem, erre aztán tényleg nem tudok egy rossz szót sem szólni. Előrendelőként a bónusz küldetés mellé digitális formában megkaptam a játék zenéit is, amit jó párszor végighallgattam. Nagyon tetszik. Igaz, hogy nem Frank Klepacki műve, de ennél jobbat ő sem hiszem hogy össze hozott volna. Minden elismerésem Timothy Wynn, James Hannigan, Jason Graves-é. Fantasztikus munkát műveltek.

A Command & Conquer 4-ről nehezen tudnék reális képet alkotni. De nem is nagyon akarok. Annyit azért biztosan állíthatok, hogy jobb játék mint amit az egyes értékelők alkotnak róla. Aki jobban belemerül megérti a játék mélységeit, mitől jó ez a koncepció a bázis építés hiányában is. Ha értékelnem kellene akkor értékelném, de így nem. Sokakat elriaszt ez a stílus, megértem őket. Nem biztos, hogy most kellett volna váltani, de abban biztos vagyok, ha nem váltanak az is baj lett volna, csak másoknak mint most. 15 éves játéksorozat (egy kivételével) mindegyik tagja ugyanarra a játékmenetre épült. Itt újítottak, sokaknak nem tetszik, de ez már a Tiberium Warsnál, Red Alert 3-nál, Generals-nál, Red Alert 2-nél és a Tiberian Sunnál is így volt. Minden kornak megvoltak a maga C&C hívői és minden C&C résznél megoszlottak az érzelmek. Valószínűleg itt is az lesz, hogy az idő begyógyítja a sebet és később sokkal pozitívabban fogjuk értékelni ezt a játékot mint ma. A C&C Gold és a C&C Red Alerten kívül nem készült még tökéletes, mindenkinek egyformán tetsző C&C, hát ez sem lett olyan mint a nagy elődök, de szerintem szégyent sem vall az erős sorozatban. Hogy mi lesz a C&C sorozat sorsa, még kérdéses. Facebook játékként is tervezik, meglátjuk mi lesz belőle. 

Egy valamit még sajnálok. Nem jelent meg magyar nyelvű változata.

--------------------------------------------------------------------------

A játék közepes beállításokon van, ugyanis a magasabbakat a gépem már nem bírta el a felvevő programmal együtt. 1280*800-as felbontás. Xfire program segítségével vettem fel a jeleneteket, Sony Vegassal vágtam. A zenék egytől egyig a C&C4-ből származnak.

Fogjátok fel egyfajta alfa verziónak, régóta tervezek videó bemutatót készíteni, sokszor elkezdtem, de sose fejeztem be, félek a hangom miatt vagy hogy nem tudok összefüggően szépen beszélni. Ez lett az első, de lehet az utolsó is, még eldöntöm idővel. Ez nem egy teszt, ez egy bemutató. Hobbi munka és nem profi. (a hangot a Youtube csúsztatta el a videó felétől, nem tudom miért, pedig többször is újrakonvertáltam) 

Szinkron társam mazsika volt, akinek az elérhetőségét a videó végén láthatjátok.
 

Címkék: videó bemutató command & conquer

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr651852643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanraith 2010.03.21. 14:10:54

Szép terjedelmes bemutató! Örülök, hogy nem csak nekem tetszik a játék :) Amúgy mazsika is játszik, vagy csak szinkronizálni segített?

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.03.21. 14:21:35

Köszi, elolvastad? :D Mert ha igen akkor el sem hiszem :D Ha nem akkor a videóban a legtöbb benne van :)

Szinkronizálni segített :)

Sanraith 2010.03.21. 14:37:20

Elolvastam, meg a vidit is megnéztem(fél szemmel), bár a kettő együtt tényleg elég redundáns volt.. :P Akartam is írni, csak elfelejtettem, hogy annyiban hibádzik a dolog, hogy csak a "progression" érhető el bárhonnan, a mentéseid viszont nem. Az meg eddig fel se tűnt, hogy nyolcszögletűek a pályák :D

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.03.22. 00:47:59

Lehet hogy igazad van, de mivel kooperációban játszom, ott nem lehet menteni, nem tudtam még azt kipróbálni. A kampányt bármelyik gépemről tudom folytatni mindegy melyiken kezdtem el :)

Azért hasonló a két bemutató, mert a szöveges alapján csináltam a videó szövegét. Leírtam hosszan nagyjából mindent, összevágtam a videót majd a videó alapján kitaláltam a szöveget, pont olyat ami a jelenethez illik. Ehhez pedig válogattam a nagyból.

Ami videó közben jutott eszembe, azt meg beillesztettem a szövegesbe :D
süti beállítások módosítása