twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

C&C4 béta tapasztalatok

Abydos 2009.11.19. 10:07

Üdv nektek!

Olyan szerencsés helyzetben lehetek, hogy szerintem Magyarországon elsőként oszthatom meg veletek a C&C4 bétás tapasztalatokat! Ez nem cikk lesz, és nem is teszt. Ez egy összedobott valami, ami csak azért van, hogy informálódjatok, semmi korrektúrán nem esett át, szóval nyers mint egy blogbejegyzés :)

Szóval az egész a napokban kezdődött Apoc twitter bejegyzésével. Mint írta, hamarosan kiosztják az első bétakulcsokat. 3 nappal ezelőtt derült ki, hogy még a héten és a Red Alert 3 Premier Editionosok (mint pl én) már az elsők között szedhetem le Szerdán. Ezeket a dolgokat kellett elintéznem szerdán: http://www.commandandconquer.com/news/ra3-premier-edition-instant-access-cc-4-beta-now. Aki esetleg Premier Editionnal rendelkezik, azonnal vágjon bele a dologba. Amúgy elsőre nekem sem sikerült, a fórumban leírták, minden sütit ki kell törölni a böngészőből. Így is tettem.
Az egy gigás fájl kb 7 perc alatt len is volt, két megabájttal jött másodpercenként, szóval a sebességgel nincs gond, ez pozitívum. A telepítés nálam elég lassú volt, de felment minden, a program azonnal működött is, csak a tűzfalon kért több portot.

Elindul, új EA logó vár. Egyszerű menüt kapunk. Kék háttér és kész. Csak a options és a Play menüpont él. A Playen belül van 2 lezárt rész, az egyik a kampány a másik a skirmish. Utána Automatch és a multi. Már itt kiválaszthatjuk jobb fent, melyik néppel akarunk lenni. Nod és GDI. Scrinnek nincs nyoma sem, de arra nem vennék mérget, hogy nem is lesz.

Ha bemegyünk a lobbyba, csak domination módot láthatunk. Ez egy olyan mód, hogy tiberium raktárakat kell elfoglalni, és azok adnak nekem valami pontot, amire még úgy igazából nem jöttem rá mire jók, de biztosan hasznosak :) Sztem több egységed lehet, ha van ilyened :) Itt a két ősi ellenség küzd egymás ellen. Több játékmód nincs, nem tudom lehet e majd NOD és GDI szövetséget kötni, az biztos, hogy itt nem! Nod csak Noddal lehet és a GDI nál is így van. NOD GDI páros nincs! A lobbyban él a mikrofon. Érdekes, hallhatom a többieket, de kinyomni még nem lehet őket. Annyira béta még, hogy a pálya neve (sztem csak egy pálya van még) krikszkrakszokkal van kirakva.

5v5 az alap a pályákon, kevesebb lehet. Ha elindítjuk, könnyedén tudunk csatlakozni társainkhoz. Ha betöltött, egy új világ tárul elénk!

A történet szerint, Kane eltünteti a Tiberium nagy részét pusztuló bolygónkról. Ha Kane valamit elkezd, az biztos, hogy jól is csinálja! És megcsinálta! Nem tudom miért, hisz ő Tiberium hívő, várom a csavart majd. Itt a pályákon a tiberium csak ellenőrzött, amolyan üvegházakban nő. Vagy repülővel hozzák nekünk de erről később.

Szóval a pálya nem zöld, sivatagos, durva, de nem tiberium fertőzött. Különböző csövekben viszont valószínűleg az folyik. Azt meg kell mondjam nektek, semmi kivetnivalót nem találtam a pályákon, a tiberium hiány ellenére. Most viszont jöjjön a lényeg, az egységek és a játékmenet.

Kezdésnél választhatunk a 3 alap MCW vagy mittom én mi között. Offenzív, védelmi és támogató.
Mivel még nem láttam az összes krawler vagy minek a fegyverarzenálját ezért nem fogok sokat ezekről írni. Úgy néz ez ki, hogy van egy kék terület, ahova lehívhatjuk a főépületeinket vagy miket, amik mozognak járkálnak vagy repülnek. Ha lehívtuk, azonnal megkezdődhet benne a gyártás és a fejlesztés. Ha letelepítjük a földbe, ami egy pillanat alatt megvan, akkor a járművek kijönnek belőle. Tehát tudja raktározni a legyártott egységeket egy bizonyos számban. Így meglephetjük az ellenségünket. Minden kravlernek más és más egységei vannak. Offenzív GDI mcw az a régi technológia híve, amolyan acélkarmok, de azért vannak újdonságaik. Vagy a supportosnak repülői vannak, Kodiak hajója is! Az offenzív egységeit most ne kérdezzétek.

A lényeg a lényeg, egységek terén hihetetlenül változatos lett, bár gyalogosok szerintem nem nagyon lesznek a harcok folyamán, a véglegesben sem. Egy kettő zóna katona és kommandósok kivételével nem sok minden van. Ja meg persze a multifunkciós mérnökök. Javítanak, gyorsítják a foglalást és az építést és a járműveket is megjavítják elég szépen!
A kezelőfelület, hát, látszik, hogy a Relic és a Blizzard vonalát vették fel, ami egy C&C játéknál azért szomorú (nekik kellene átállni a C&C illetve Düne kijelzőre...). De ilyen játékmenethez más kijelző is dukál. Valahogy nem is férne el minden ott jobb oldalt szerintem, legalábbis ilyen elrendezésben nem igazán. Több fülecske van, az elsőben gyártunk, a másodikban fejlesztünk a többiben viselkedést és egyebet állítunk. Egy plusz kijelző van supportos kasztnál, ahol firehawk légicsapást hívhatunk stb.

A gyártás limitált, de szinte ingyenes, annyit gyártunk amennyi a limitünk. Mindig lehet egységünk. Egyik egységet sem éreztem gyengének. A fejlesztésről még nem írtam. Az úgy történik, hogy pontokat kell szerezni, amiket úgy kapunk, hogy a pályára lehozott "cserepes" (mint amilyen az első részben) tiberiumot bevisszük a pályán található saját kék zónánkba! Ha bevisszük a zöldet, 1 pont a kék talán 2-őt ér, nem tudom, nem néztem. Ha ezek megvannak, ezeket elkölthetjük fejlesztésekre, ami vagy minden egységre, vagy csak párra terjed ki. Ilyen az egységek gyorsítása, tűzerő és páncél növelés, a kommandósnak C4, illetve a krawlernek erősebb fegyverek. Szóval érdekes. Nézzük a jó oldalát.. Nincsenek hülye harvesterek (jó tudom, alap a harvester, C&C bélyeg mindre, de akkor is olyan hülyék voltak, még a Red Alert 3 ban is képesek mellémenni az ércbányának, pedig oda nem igazán kell MI....)

A bétából kiindulva vannak még hibák. Pl az egységek a hegy oldalán simán felmásznak, nem kerülik ki, nincs pár helyen textúra a pályán, az egységeket nem lehet eltaposni, illetve az egységek hangja a Red Alert 3-ból és a KW-TW kombinációbol lettek összevágva. Szóval nagyon nincs még kész, nagyon béta.

A játékmenet viszont hangulatos. Nincsenek bázisok, csak egy épület, amit mindenhova magaddal viszel. Nagyon gyorsan mozog. Társaiddal jól kombinálhatod egységeidet, javíthatod őket, segíthetitek egymást. Szép csaták szoktak kialakulni. Izgalmas és élvezetes! Várom, hogy újra belecsapjak. A C&C hangulat valahogyan árad belőle. Nem tudom, talán az egységek... De mégsem az... Nem eredeti Command and Conquerrel játszom... Furcsa...

Zene, jó, az a pár ami benne van úgy bejön. Bár ez sem C&C stílus, mondjuk inkább a C&C3 féle.

Ami a grafikát illeti, az is egy érzékeny pont. De higgyétek el, semmi kivetni való nincs benne. Azt merészeltem én is írni, hogy rajzos meg mittom én mi. Felejtsétek el. Gyönyörű! Szerintem nagyon eltatlálták, de persze biztosan lesznek olyanok, akik nem értenek velem egyet. Pl a GDI mamut tank is letisztult nem pedig túlegyszerűsített. Inkább a modern vonalak vannak rajta. Az egységek szinte mindegyike amikor megmozdul előtted, nagyon meggyőző. Mozgásban játékközben a C&C4 sokkal látványosabb, szebb és érdekesebb mint videón. De nagyon komolyan! Látványos az egész, a C&C3 nál komolyabb grafikán. Amúgy fullos beállításokkal toltam. A C&C3 ilyenkor nálam már akad. Itt ez nem. Jól optimalizált.

Van pár dolog amit direkt kihagytam mert nem akartam mindenre kitérni vagy ép kifelejtettem. A Nodról szándékosan nem írtam, de annyit elmondhatok, vannak föld alatt közlekedő egységek újra :)

Szóval a C&C4 engem meggyőzött. Az irományom nem egy komoly iromány csak vélemény (nyelvezetéből is gondolom kiderül, mivel egy összecsapott vacak), kis ismertető azoknak akik sajnos nem játszhatnak vele. Remélem ebből nem lesz gond. A C&C4 jónak ígérkezik, így nem leszek soha Starcraftos :) 

Címkék: bejegyzés bemutató command & conquer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr971536116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása