twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

PC Gurus kommentem

Abydos 2009.04.17. 14:35

Ki tudja, lehet azért elkap az AVO mert ilyenekt írok egy olyan országban, ahol elméletileg szólásszabadság van, vagyis papíron és alkotmányosan igen, de mindenestre íme egy PCGurus kommentem, mert hát lehet hamar törlik onnan, de nem akarom hogy elvesszen.

A téma a Pirate Bay volt, miszerint elsőfokon elveszítették a pert.

 

A helyzet az, hogy tényleg van különbség aközött, hogy a boltból elveszek egy lemezt, meg aközött hogy letöltöm. Miért is? Mert a bolt megvette a lemezt, ergo már valaki fizetett érte és a bolttól ellopják, a bolt az igazi vesztes, mert nem tudja eladni azt ami már nincs nála ugyebár.
De ha valaki letölti, attól még a bolt megvette, max nem rendel késöbb belőle.
De kérdem én! Hogy lehet úgy számolni bevételkieséssel, hogy nem is tudod mennyien vennék meg?

Ha én csinálok egy szép asztalt, és nem veszi kutya sem, akkor pereljek azért mert máshol vásárolnak az emberek?

Ez egy kicsit más példa volt de ezzel próbáltam bevezetni ezt:
Ha én letöltöm, az még nem azt jelenti, hogy meg is venném. Tegyük fel letöltöm torrentről az új NFS-t. A kiadó és a készítők, miért gondolják azt, hogy én ettől bevételkiesést okozok!? Mert ha nem tudom letölteni, és nincs rá pénzem, akkor bizony nem fogom megvenni, vagy akkor járnának jól ha a boltból venném ela lemezt, mert akkor a boltnak újra meg kell vennie a játékot. Tehát a lényeg, attól hogy letölt több millió ember egy need for speedet, az nem azt jelenti, hogy akkor annyi kárt okoztam, mert valószínüleg úgy sem venném meg, se így, se úgy, vagyis akármit csinálnak csak veszteséggel zárnának, ez egyszerüen csak bűnbak keresés...

Nem megyek be moziba jegy nélkül, és nem is lógok be. Mondjuk nem is tudom letölteni, de mivel nem érdekel, ki sem kölcsönzöm. Tehát nem adtam semmi pénzt a kiadónak. Az miért fáj akkor nekik, ha nem kölcsönzöm ki, nem megyek moziba de mégis letöltöm. Ugyanaz a helyzet. Nem valakitől vettem el, hogy neki újra meg kelljen venni, hanem csak megnéztem egyszer és töröltem. Mint egy mozifilmet. Megnézem egyszer és kész. Attól még az a film, hogy én megnéztem még más is megnézheti vagy el lehet adni.

Mellesleg azis érdekes kérdés, hogy aki feltölti, az miért nem csinálhat azt a tulajdonával amit akar. Mert ő megvette. 

A mésik fontos dolog még. Ha valami rossz, nem veszem meg. Ha letölti az ember, akkor tudhatja hogy rossz e vagy sem. Manapság rengeteg játékot csak úgy kiadnak, mert jó neve van, mégis ratyi az egész, de ők elvárják hogy megvegyék az emberek, ha nem kell senkinek a kalózokra fogják. Pedig a legtöbb kalóz olyan, letölti, kipróbálja, végig se játsza, kicsit tolja mint ha egy demo lenne, és törli. 

Ha valaki nekem esne:
Vannak olyan filmek és játékok amik röhelyes áron vannak, 300 ft-1000 ig de még a 2000 is vicces ár egy battlefielf 2142 ért vagy egy Crysisért. Ezeket igazán megveheti az ember, sokszor olcsóbb mint a mozijegy, és igazán nem lehet aztmondani hogy lehúznak. 
Az hogy kipróbálod mondjuk megjelenés elött, szerintem természetes, kiváncsiság, nincs annyi pénzed stb. De ha van egy játék amivel többet játszottál mint 5 óra, esetleg a kedvenced, akkor igazán megtisztelheted a készítőket azzal, hogy meg is veszed. Mondom 2000-3000 ft sem nagy pénz több óra mókáért és kacagásért.
Az már tényleg tetü dolog, ha mondjuk te nagy Battlefield fan vagy, és elmész szemrebbenés nélkül egy 1942 CSOMAG mellett, úgy hogy otthon örttel tolod, vagy ép egy bf 2 CSOMAG mellett ami szintén csak 2000 Ft. Azok tényleg nem nyavajoghatnak, hogy miért nincs PC-s cím stb. Mostmár rájöttek a kiadók, nem az a lényeg, hogy a drága árral hozzák be a kalózok miatt elkönyvelt "veszteségeket", hanem hogy olcsón jót adjanak, amit sokan fognak szeretni, és reklámozni ismerőseiknek, hogy héé, a World in Conflict csak 2000 Ft és tolhatjuk neten több ezer más játékos ellen! vagy ép Company of Heroes ugyanilyen áron. Nekünk vásárlóknak is észrekéne venni a dolgokat, nem csak egy kettő kiadónak.

A DRM rendszert alpaból elítélem, tőltsétek az ilyen cuccokat ahogy tudjátok, mert engem szivatnak, a Spore játékommal meg a Red Alert 3 mammal, én szívok mert voltam olyan jószívű és megvettem őket, erre bűnözőként kezelnek. Menjenek a...
Szóval értessük meg a gyártókkal, nem a DRM a megoldás, úgy néz ki az EA kezd tanúlni az esetből, mivel hamarosan eltörlik a DRM védelmet a játékaikból. Erre a letöltésrekordot döntött Spore szerintem egész jó intő példa volt...

És még valaki. Aki asszongy akonzolra is van varez. Ja, van, de, ott sokkal de sokkal több az olyan vásárló, aik egyszerü emberek, játékosok és csak úgy megveszik a játékot, tehát tényeg több bevétel származik belőle.

És tényleg: Az sem mentség hogy azért nem fogy a játékom mert nagy a warez:
A) Nem feltétlenül kell ezt csinálni
B) Ha csinálod, miért a saját érdekeidet nézed?
C) Tehát nem élvezetből csinálod? 
D) Oké, hogy meg kell élnie a családodnak, de ha jótcsinálsz, meg is fognak élni belőle, aki emiatt csődbemegy sajnálom (Midwayt nem..) vagy miért nem számoltál azzal a ténnyel, hogy lehet hogy a kutyának sem kell? Ha nem lenne warez, akkor se lenne több eladott játék, és hidd el, ha a torrentoldalon jól megy a cím, az aztjelenti a boltokban is kitűnően fog teljesíteni!
E) 2D Boys: World of Goo, Nuku védelem, semmi, 64 meg az egész játék, többszörös bevételük van a készítőknek, mint amennyiből készült a játék, pedig a torrentoldalak jeles képviselője volt. Se crack, se reklám, egyszerüen felkerült a torrentoldalakra, és hatlamas bevételeket produkált. Ezt kár hogy alig veszik észre, hogy bizony sokkal több haszna van akkor egy kiadónak, ha a torrenten terjesztik, mert az ingyenreklámnál nincs job reklám! Ami ingyen van az már csak jó lehet, ha valamit folyamatosan ezren seedelnek, akkor bizony a kasszáknál is százerek vásárolják, ha nem többen. mondom, erre a legjobb példám a szinte már már szabadon terjeszthető world of goo.
F) Az E) pont előnyeire rengetegen rájöttek. Vegyük csak a Disneyt, akik most szerződnek e a youtubbal, teljes filmekre, vagy most a free zeneletöltős most nem jut eszembe melyik oriáskiadó. Mind mind rájöttek, nem abban van a potenciál, ha leszámolnak azzal amivel nem is lehet, hanem inkább felhasználják céljaikra.

Én is csak és csak azt veszem meg, amit elötte kipróbáltam. Amit nem tudtam kipróbálni és 6000 Ft fölött van arra rá sem nézek. Nálam az 1000 Ft os az az árkategória, aminél nem próbálom ki a játékot elötte, nem töltöm le, hanem csak megveszem, és mondom 6000 fölött én nem is vásárolok, szóval gy sem okozk kárt a kiadónak. Kivétel itt a Red Alert 3 no meg az összes C&C játékom. Ott nem számít az ár se a DRM, hónapokig ezekre a nagy címekre gyűjtök.

És még egy pro az eredeti játékok javára: Ott van a polcodon, ápolhatod meg minden. Jó dolog a Steam, de az orange box szebb a polcomon mint egy listán, hiába drágább egy pár ezer forinttal 

Ne legyél szemét, vegyél olcsó játékokat (bár azért válogathatsz) de azért hülye se legyél, hogy megveszed 12 000 ért azt a címet, amit még 500 ért se lenne képem eladni. Inkább próbáld ki, bár az a jó, hogy még a havertól sem kérheted el, mert már az is jogsértő... inkább töltsd le, és ha jó akkor megveheted, ne hagyd magad átverni.

Lincseljetek meg, mert pro és kontra mertem mondani a kalózkodás és a jó út között. Én mindkettőt ajánlom, bizonyos fokig én azthiszem, amit írtam, tehát hogy tölts le, azt meg is kontráztam azzal hogy vedd meg. 

UI: Csak egy jó példa a szemét jogvédőkre, most jutott eszembe. Szallagavatónk. Jogdíjat fizettünk azért (nem keveset) hogy felhasználhassuk a zenéket, hogy a saját zárt körű szallagavatónkon a közönség is jogossan hallagassa a zenét. fizettünk. Erre leszedették youtubról a szallagavatónkat a zenék miatt, mert hogy jogdíjasok. Kb ezt játszák el kicsiben is amikor megveszed a lemezt.
Veszel egy vinyót, nyomtatót, pendrivot, megfizttetik elöször veled a jogdíjat. Megveszed a lemezt eredetiben, azon is van jogdíj. És ha másolni akarod, vagy másnak odaadni már az is jogdíjköteles, vagy át nem is adhatod, hanem vegye meg újra. Hányszor fizessek még azért amit megvettem?? Vagy hényszor fizessek azért amihez semmi közöm (pl családi videó, de a lemezen ott van a jogdíj...)
Nem kell egyik oldalt sem félteni, mindegyik oldal kapzsi és mohó.

Ezek az én saját véleményeim. Lehet utálni ezért, lehet szeretni, én mindösszesen csak kimondtam azt amit érzek és gondolok az ügyről. Tanácsaimat nem kell követni, de azért gondolkozzatok el a dolgokon, mindkét oldalon, akár jó-akár rossz fiú vagy. Szerintem egy egészséges aranyközépút senkinek sem árt, sőt mindenki nyer vele.Én megpróbálok tudots vásárló lenni, ehhez viszont az kell hogy találkozhassak a termékkel, mondjuk egy letöltés után. Ti se kezdjetek el ész nélkül vásároli én azt javaslom csak.

Remélem érthető voltam, és nem veszítettem el sokszor a gondolataimat a sorok között.

Mindenkinek minden jót, és szép napot!

 

abydos - 2009-04-17 14:08:12 (#12)

 

Címkék: én bejegyzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr671070878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása