twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Boldog új év, de mi volt eddig?

Abydos 2008.12.31. 13:45

Természetesen nem rugaszkodok el a témától, SAJÁT év játékai díjakat adok, a legjobbakkal helyezet nélkül, magyarázattal és ezt az eredmény semmilyen nemzetközi meg mittomén milyen értékelés nem fogja befolyásolni, és csak is olyan játéknak "adom" a díjakat, amiket én kitudtam próbálni.

Kezdjük a legkézenfekvőbb kategóriával:

PC: World of Goo
Ez volt az első olyan játék az évben, amit megállás nélkül játszottam végig. A hangulata magával ragadó, az egész játékot egy kellemes grafika teszi még szórakoztatóbbá, a zenéje meg egyszerüen zseniális.
Mentéseim elvesztek, ma kezdtem újra, már a felénél tartok :)
A játék szerintem tökéletes, egy hibája azért mégis van, mégpedig az, hogy a Tower of Goo játékon kívül nincs még új része, amit várok.
További pozítívum, hogy DRM nélkül érkezett közénk.

PC Különdíjas: Spore

Nincs mese, ez a játék ugyancsak a hangulatával visz mindent, és a grafikája is kellemesre sikerült. Hátránya a sajnálatos "rövidsége" az űrfázis elkezdésekor, és hogy felületesek a fejlődési fázisok.

Megemlítendő még: A Mass Effect, ami konzolra készült eredetileg, de a PC-s átirata is kitűnő, hála a Bioware munkájának. És ha már RPG nél tartunk, ugyanilyen elismerést kell hogy kapjon a Dead Space, ami úújraélesztette a Horrort a számítógépünkön. 
A legjobban fogyó MMORPG is, a World of Warcraft, Wrath of the Lich King is elismerést kap tőlem, nem szeretem a játékot, de nem kis teljesaítmény amit produkált.

Xbox360 és PS3:

Úgy döntöttem egybeveszem őket, itt a legjobb játékot a Gears of War 2 és a Metal Gear Solidkapja, a saját maga platformján, de az év multiplatform durranása a GTA 4, ami minden tekintetben átváltoztatta a videójátékról alkotott elképzeléseket, nem tökéletes játék, de közel áll hozzá. A Pc-s verziót említésre sem méltatom, a botrányai miatt, amit a vásárlókkal műveltek (ez nem indul, ezt nem lehet regisztrálni, gépigény stb)

Wii: World of Goo

Nem ismerek Wii-s játékokat, de tudom, hogy a World of Goo itt is megállta a helyét.

PSP: God of War: Chains of Olympus

Aki ismere Kratost, annak nem kell bemutatnom, ezt a epikus történetü és csodálatos grafikája PS játékot. 

Egyéb díjak:

Az év akció játéka: Gears of War 2 
Megérdemli, a történet, a hangulat mind mind tökéletesek egy ilyen tipusu játékhoz. 

Az év autós játéka: Burnout Paradise
Száguldás, autók, egy egész város, és a hozzátartozó letőlthető (ingyenes) tartalmak mind-mind színesítik a játékot, letaszítva a GT5 Prologe-ot és a Gridet a trónról. Az Electronic Arts egyik legjobb fejlesztőstúdiója, ismét megmuatta, hogyan kell zúzni!

Az év RPG-je: Mass Effect
és a Dead Space

Az év  MMORPG-je: World of Warcraft: Wraht of the Linch King
Ezt viszont csak az eladásokkal tudom alátámasztani.

Az év Stratégiai játéka: Command and Conquer Red Alert 3
Habár maga a játék nem hozott sok újítást, igyekezett megmaradni Red Alertnek, és bizony sikerült is neki, csak a gyenge egyszemélyes módja hozható fel hátránynak, a Multiplayerje és a kooperatív mód viszont kárpótól ezek miatt. Új faj, és mindegyik különböző, egyedüli vetélytársa a Starcraft 2 lehetett volna, de az még odébb van.

Az év Legjobb Multiplayer játéka: Left for Dead, Call of Duty: World at War, C&C Red Alert 3.
Hamár a Cod 5 felkerül erre a listára, akkor bizony a Red Alert 3 nak is itt a helye. Ezekben a játékokban az a közös, hogy mindegyiket végiglehet játszani barátunkkal vagy barátainkkal. A jövő játékai valószínüleg legnagyobb részt az ilyen kooperatív mókákra fognak épülni. 

Az év verekedős játéka: Dragon Ball Burst Limit
A grafika, a harc, a kombók listája, mind-mind tökéletesek, a játék pörgős és vérbeli Dragon Ball.

Az év legjobb hangjai: Dead Space, Red Alert 3, World of Goo.
Dead Space a
horror stílust a hangokkal erősíti meg, így okozva még nagyobb feszültséget a játékosban, ilyet legutoljára a FEAR ben tapasztalhattunk.
A Red Alert 3 hangjai is a helyükön vannak, minden passzol, a zene meg külön díjat érdemel, Frank Klepacki megint nagyot alkotott.
A World of Goo meghát mind a zenével, és mind a hanggal egy olyan kellemes világot teremtett, amit nem győzök elégszer leírni, pár hang, pár zene, de tökéletes.

Az év legötletesebb játékai: Spore és a Mirror's Edge 

A Dice megutatta a Mirror's Edge-el, hogy van még feltáratlan területe az FPS műfajnak. A Belső nézetes ugrabugra viszont sok kritikát kapott, de az ötlet zseniális, és sokaknak teljes mértékben be is vált az elképzelés.
A Spore a vegyes felvágott elképzeléssel gyűjtheti be ezt a díjat, aranyos és elég széles korosztályt leköt, legalább egy végigjátszás erelyéig.

Az év csalódása (SZÁMOMRA): Prince of Persia és a  Command and Conquer 3: Kane's Wrath

A Prince of Persiával az első pillanattól kezdve nem szimpatizáltam. Nem tetszett az új grafika, az új egyszerűbb játékmenet, és miegymás.
De adtam neki egy esélyt, sok pozitívumot olvasva, sikerült egy viszonlyag pozitív képet kialakítani a játékról.
Sajnos amint találkoztam vele, újra szembesülnöm kellett a játék számomra feloghatatlanul rossz dolgaival. Majdnem hogy kimerem jelenteni, nekem semmi nem tetszik. Se a történet, se a grafika (néha van egy kettő látványos rész, na és? Ezt már láttam a Burst Limitben...) sem a vágások, beszélnek és egyszer csak máshol vannak, meg egyszer csak ott van mellette a videóban, sem a könnyűség nem tetszik, kiabálja fuss Prince fuss, ha futok minden omlik kötrültöttem, ha megállok egy helyben, csak remeg minden, de semmi nem tüörténik, akár meddig ott lehetnék, ha megmozdulok újra omlik a fal. Roppant izgalma s játék, mivel nem lehet benne meghalni, megsérülni semmit. Ha leesnék, megmentenek, ha megolnének megmentenek, ha rám szakadna valami, megmentenek, és halhatatlan vagyok, élvezeti faktor nulla. Bocsánat, de én nem tudom beleélni magam egy olyan világba, ahol nem lebeg felettem a hibázás lehetősége. Nem lehet hibázni, még ha akarnék sem. Mondom, ilyen játékot már láttam (kivétel ez ahallhatatlanság), de úgy tűnik sokan még nem, és sokan nem szeretik asszondani a végén, én kibéírtam játszani a játékot, a popnál azt kell mondani, végimentem a játékon...

A Másik Csalódás a Kane's Wrath. Történetben úgy ahogy elment, bár zavaros volt, a multija viszont mindent tönkretett. Bug, és hiba hiba hátán, annyira, hogy egy meccset nem lehetett lejátszani. Jött a Patch, sok bug javítva, de a játékélményt még jobban lerontották, a hülye "kiegyenlítésekkel", drága Harvesterekkel és Refinerykkel. Előnyére váljon, hogy a nemrég megjelent 1.2 viszonylag jóra sikerült, újra élvezhető lett a játék.


Ennyi lett volna az én értékelésem az év játékfelhozatalásra, találkozunk a következő évebn is, és Boldog új évet kívánok mindenkinek!
asÚ
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr19850287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krill 2009.01.02. 19:08:34

NOS, nagyjából egyetértek, kivéve pár dologgal. Az első az év MMORPG-je. Nem is annyira eget nem értés, mert szerintem is az a legjobb, csak nem azért mert az eladások alátámasztják. Kapaszkodj meg: Én is elkezdtem WoWozni, annak ellenére hogy még mindig tartom magam ahhoz hogy bekavar a Warcraft törinek. És nem változtam mániákus függő zombivá. Egy jó játék, jobb mint a legtöbb MMO amit láttam, de csak a játék varázsáért játszok. Az hogy egyeseknek ez lesz az élet, nem a játék hibája. A WotLK sjanos csak azoknak tartalmaz újítást akiknek van 55-ös szintű karakterük (nekem a legnagyobb 27) de rengeteg új dolog van benne.

Amivel viszont tényleg nem értek egyet, az a legjobb stratégia. Én annyira megpróbáltam szeretni azt a játékot, de nem jött össze. Ne értsen senki se félre, a RA3 jó játék, DE, amint írtad a Single-Player módja baromi gyenge. Én sok más emberrel ellentétben nagyon nagy figyelmet fordítok az egyjátékos módra, ezért is kaptam rá a Half-Life szériára és a Portal-ra. A Red Alert 2-ben is pont ezt szerettem. A kampányt. Hosszú volt, vicces összefüggő, logikusan felépített, a RA3 pont az ellentétét tartalmazza. Rövid (fogalmam nincs hogy a RA3hoz képest hány misszió van, de mivel a RA3-ban egyel több kampány van, gyanítom nem olyan nagy a különbség, de így JÓVAL kevesebb fókusz jut egy-egy nép hadjáratára), erőltetett (a főtitkár egyszer-kétszer megnevettetett, de egyébként LAPOS az egész. Az amcsi end is jó Hasselhoff miatt.), logikátlan, kaotikus massza (egyszercsak felbukkan a kronoszféra de hogy honnan jött elő és eddig miért nem használhattuk arról nem szól a fáma), a multiplayerre (és a Single-re is) meg azt tudom mondani, hogy rókabőrhúzás az egész. Az építési rendszeren kívül és a CnC3nál kicsit jobb gazdaságon kívül ZÉRÓ újítás. A kampány is koppincs. Amcsi end?? A RA2 endjének másolása. David Hasselhoff megmenti, de a Tanya+Evás rész ANNYIRA erőltetett. A Ra2-ben jó volt mert 1: váratlanul ért, a Yuri végén meg ott volt a deja vu érzés meg ismét a meglepetés, de itt hihetetlenül átlátszó és erőltetett az egész. Új poénokat akarok, nem koppinott régieket. Főleg ha ilyen szarul sikerül. 2: TANYA!!!! EZ LENNE TANYA?? Könyörgök, Tanya egy katona NEM egy Playboy-nyuszi. Jenny McCarthy borzalmas választás erre a szerepre. Jó tudom, a RA1 Tanya és a RA2 Tanya is más, de ez nem Tanyás. Őt már CSAK azért rakták be mert szexis, ugyan én nem utasítom el a jó nőket XD, PUSZTÁN ezért berakni... Ezek miatt az év csalódásának is ezt választanám be. + még azért is mert akkora hype volt körülötte és ehhez képest a játék egy nagy nulla. Komolyan mondom a YouTube-ra feltett apró vidik szórakoztatóbbak a játék kampányánál. Úgyhogy én inkább maradnék a WoWnál.

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.01.02. 20:16:56

Krill, sajnálom hogy wowozol :P

Igen, a legtöbb dolog igaz amit leyírtál, a sztori nagyon gyenge, néha a játék közepénél beindúl, de a végére lapos lesz. Szal az nem az érdeme, a multis meglátásoddal nem értek egyet, szerintem nagyonjó lett, ez a játék erőssége, de ha tudsz jobb RTS-t az évben, akkor várom tippedet :P

ha nem, akkor ez marad az év RTSe

Krill 2009.01.03. 13:41:52

Ez is igaz, 2008 nem volt gazdag stratégiák terén (én pedig még reméltem 2007-ben hogy 08 tavasszal jön a Starcraft 2, de úgytűnik nem ismertem a Blizzardot eléggé :D.) és nekem igazából a RA3-on kívül egy se jut eszembe, úgyhogy lehet h marad a Red ALert az év RTS-ének, de az év csalódásának is. Igazából ami nagyon dühít az az extrém hype körülötte. Az EA reklámozásából nagyon egy RA2 stílusú kampány látszott ki, de nemcsakhogy rövid volt (a Rise of the Witch-King BFME kieg kampánya 7 (!) pályából állt mégis valahogy befejezettnek tűnt. Még a KW is.) de olyan üres is. És amin még nagyon csodálkozok: Mi a fenét csinált Gina Carano? Elöször azt hittem olyan szereplő lesz mint Tanya. Erre a Szovjet kampányban NEM IS SZEREPEL (videóbn nem). Akkor tehát év RTS-e és csalódása is a RA3 nekem. Érdekes párosítás. Kb. mint a Spore, ami a legjobb játék ami mindenhol 1 csillagos :D.
süti beállítások módosítása