Erőforrás menedzselés, problémamegoldás meg egy baromságok címszó alatt fogják tanítani egy Brit Amerikai egyetemen a StarCraftot. Mert annyira hasonlít a nyersanyaggyűjtés a valóságra, hogy az csuda, meg persze minden tök ugyanolyan a StarCraftban mint a 21. században...
Mégis mi a francot ad a StarCraft amit az 5 évvel azelőtti Dune 2 nem adott, vagy a Command & Conquer?! Ugyanaz a "gazdaság menedzselése" és "probléma megoldása". Hány milliárd ezerszer bonyolultabb RTS-t mondjak vagy bármilyen stratégiát? Még a Sakknak is bonyolultabb az erőforrás menedzselése, hisz mint a valóságban, elfogynak a bábuk és bizony, ha egy paraszt bejut a másik oldalra, új katona jöhet a helyére! Ennek keményebb a kritikus megoldási képessége, ha sakkot kapsz, kritikus döntéseket kell hozni. Komolyan, a 5 perc alatti Rushok olyan életszerűek, hogy neked ezt tanulnod kell, hogy megélhess a mai világban? Leülsz és 20 perc után rájössz magad, hogy ki mivel van, mert annyira rohadtul egyszerű az a hülye játék!
Imperium Galactica, Heroes & Might and Magic, Sim City(!), Ceasar sorozat stb ezekben van mindenféle menedzselés és bizony szükség van problémamegoldó képességre! De egy StarCraftban? Vagy tök természetes hogy 15x okozol világgazdasági válságot, mire rájössz, hogy védhetnéd ki a rushot, vagy a támadásokat?
Ennek a doktorandusznak tuti van valami köze a Blizzardhoz vagy az Activisionhoz (esetleg világméretű StarCraft fan), vagy ennyire nem ért a videojátékokhoz, hogy a való élet problémáit (pont) a StarCrafthoz hasonlítja, csak azért, mert most ez a legfelkapottabb videojáték.... Mellesleg totális tiszteletlenségnek tartom azokkal a játékokkal és készítőkkel szemben, amik miatt lehet egyáltalán StarCraft...
Van még egy lehetőség, a tanár fel akarja venni a diákok járó tetemes kvótapénzt, ennél jobb lehetőség nincsen erre, ebben igaza van....