twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

C&C4 véleményem eddig

Abydos 2010.02.19. 20:34

Ezt a tiberium.hu fórumára írtam, de nem szeretném, hogy elvesszen. Ezért ide is közzé rakom, akit érdekel elolvassa, akit nem az nem :)

"Akkor most újra nekileselkedek, a hónapok múlásával mi a véleményem a játékról.

A fejlesztők nem kis fába vágták a fejszéjüket, amikor úgy döntöttek, hogy szakítanak az eddig megszokott bázisépítős stílussal. Reménykedvén, hogy jobb játékot adnak ki a kezükből mint az eddigi epizódok, vagy legalább is nem okoz csalódást. De csalódást azt okozott. Nem is keveset. Minden Command & Conquer rajongó megtorpant annak a hírnek a hallatán, hogy nem lesz több bázis és tiberium gyűjtés. Vajon van-e okunk félni az új játéktól? Tényleg annyira mellényúlás lesz ez a taktikára épülő játék?

Az új játék mechanizmus a gyártáson kívül minden eddig megjelent C&C-nek hátat fordít. Van egy mozgó bázisunk, ami bárhol bármikor bevethető és az egységek belőle kijönnek, de csak limitálva, az eddig megszokott külön gyár végtelen egység sémával ellentétben. Ez is egy hatalmas negatív pont, 15 év-nyi C&C játéknak fordítottak ezzel hátat. Nincs harvester? Az MCV az egyetlen épületünk? Ingyenesek az egységek? Mégis mi ez akkor? C&C ez?

Szerintem igen. És teljes mértékben ki állok mellette. Úgy érzem a váltás nem válik a sorozat hátrányára. Mondom ezt úgy, hogy bizony 13 éve aktívan játszom a C&C játékokkal. Egyszerűen el kell fogadni, hogy ez más lesz és ettől nem feltétlenül rossz. Nem rossz, mivel minőségin tálalják a változást. Meg kell szokni, át kell térni. De az új stílus alatt bizony egy C&C lapul, nem is akármelyik, az utolsó, a befejező.

Sokak szerint nem most kellett volna váltani? Akkor mikor? A sorozat után persze lehetett volna. Ez így van. De akkor mit tudtatok volna változtatni a közel tökéletes C&C3-mon? Új egységek? Új Pályák? Új zenék? És még mit? Valahogyan ezen pár dolgon kívül én nem tudnék elképzelni bármi olyan változást ami a sorozat javára válna és nem azt mondanák, hogy rókabőr. A C&C3 a Tiberian Sunhoz képest egy új grafikai világot tárt fel egy fantasztikus sztorival fűszerezve. De ma nem tudnának akkora lépést tenni grafikailag, mint anno. A grafikai újítás elég volt a sorozat felélesztéséhez, de ma már ez kevés lenne, ha a 3-mat kiadnák 4 néven akkor ugye megint csak az lenne a gond, hogy ezt már láttuk. Sokan nem vennék meg, mert minek, ugyanaz mint a 3 és sokan meg a 3-ról áttérnének a 4-re, kettészakadna a közösség és előbb utóbb a 4 uralná a "piacot"? Ez lenne a jó a 3-nak? Ezt érdemli? Felejtődjön el a süllyesztőben?

Most, hogy a 4 egy 180 fokos fordulatot vett, így új emberek léphetnek be a C&C univerzumba, olyanok, akik eddig idegenkedtek tőle. És bizony, lesz 2 modern C&C RTS-ünk, amik telejsen különbözni fognak egymástól. Nem rabolják el egymástól a közösséget, akinek bázist támad kedve építeni, az berakja a 3-nak a lemezét és játszik vele, aki meg a sokkal pörgősebb, FPS-ekből és más RTS-ekből ismert Conquest mód jön be, az bizony a C&C-t veszi elő, attól függ mihez van kedve.

Én is így vagyok vele. Mindennap játszom mindkettővel, mert két teljesen különböző játék. Elvakult lennék? Miért? Mert élvezem ezt is meg azt is? Ahogyan szeretem a bázisépítést ugyanúgy imádom a World in Conflict-Company of Heroes stílusú taktikai RTS-eket is. Csak itt annyi előny lesz, hogy vélhetően fantasztikus sztorit kapunk és sokkal pörgősebb lesz még a másik 2 játéknál is. Nem lövik ki egymást, nem fojtják meg egymást, két különböző játékot kapunk és pont

Akik úgy gondolják, hogy nem most kellett volna váltaniuk, azok tévednek, ha nem most váltottak volna, elhihetitek a világ sajtóvisszhangja olyan rossz lett volna, hogy halva született volna meg a játék, már a megjelenés előtt bukás lett volna és akkor online közösség nehezen épült volna fel, ha valaha is fel tudott volna épülni vagy bizony azonnal kivégezte volna a C&C-mat, de a fogadtatása akkor sem lett volna jó és így mind kettő játék elehetett volna és valami másik cég nevető harmadikként elvette volna a vásárlókat és a játékosokat? Mert még egyszer ugyan azt eladni csak egy rajongónak lehet, vagy csak akkor, ha a sorozatot Fifa-nak hívják és PC van előtte. Ezt lehet eladni még egyszer. Én nem tudom elképzelni mit tudtak volna javítani a 3-mon. egyszerűen majdnem tökéletes, pár apróság meg úgyis a hátrányára vált volna (mint a Red Alert 3 nál ismét sokak szemében, de én azt a játékot is nagyon szeretem). De abban igazuk van azoknak, akik azt mondják nem kellett volna váltani, hogy nem most kellett volna. Sőt soha. Tartani kellett volna az eredeti tervet, miszerint: Tiberian Daw-Tiberian Sun-Tiberan Twilight. Ha anno meg tették volna a Tiberium Warst utolsó résznek, akkor a C&C 4 nem jött volna el, és akkor nem kellene váltani. De mivel anno kiadták a Tiberium Warst, muszáj váltaniuk. Ez az én véleményem és attól függetlenül, hogy ez egy magán vélemény, bizony sokan bele fognak rúgni. De úgy őszintén, nem érdekel, a játék nekem tetszik.

A játékmenet nagyon jó. A béta miatt a kiegyensúlyozottsággal nem igazán lesz gond. Maximum attól függ, hogy melyik csapatban milyen játékosok fognak játszani. De a fejlesztők már az elején leszögezték, kezdők nem fognak profik ellen harcolni és fordítva. Ezt majd a tapasztalati pontok és az eredmények alapján lövik be. Az új rendszernek köszönhetően a rush értelmét veszti így végre a kevésbé tehetségesek is élvezhetik a játékot. Mert egy videojátéknak nem arról kell szólnia, hogy minél nagyobb eredményt elérj és te legyél a legskillesebb, hanem arról, hogy szórakoztasson. A szórakozást meg hogyan is lehetne jobban megteremteni, mint egy 5v5 küzdelemben, ahol te is részese vagy egy egésznek és ha csak te hibázol, az nem jelenti a csapatod vesztét. Itt bizony azon lesz a hangsúly, hogy mennyire vagy csapatjátékos. Nem lesz az, hogy a pofádba építenek 35 refineryt, nem lesz a játék neve Refinery Wars vagy AttackBike Spam Wars, hanem folyamatos és pörgős játékot kapunk ami rengeteg új játékost fog vonzani. De ismétlem és hangsúlyozom. Aki bázist akar építeni, annak ott van a C&C3. Ennyi.

Ha fannak érzed magad, úgyis megveszed. Miért? Mert egyszerűen érdekel a sztori (aki nem veszi meg és letölti az kérem ne is válaszoljon erre a fórum hozzászólásra, köszönöm!). Nagyon sok játék csak egyszemélyes kampányból áll. Ez is játszható csak úgy. Bár az is igaz, hogy a játékmenet ugyanaz marad vélhetően, de akkor megvárod míg lemegy az ára és kész. Ha a multi miatt vennéd meg, akkor ne vedd meg de nem olyan mint amilyennek szeretnéd, ne érdekeljen, a sorozat erőssége a multi, de ha nem jön be, akkor hagyd ki. De azért szarnak nevezni egy játékot mert Neked nem tetszik, az nem vall túl okos magatartásra. A játék igen is komoly minőséget képvisel. Nincs lag, a grafika a legtöbbet hozza ki a gyengébb gépekből is, a zene hihetetlenül jó (élőzenekar persze), a történet meg úgyis annyira jó lesz, hogy én már csak azért is megvenném. Az, hogy így megszerettem a multit, külön öröm, barátokkal együtt az igazi és vélhetően még plusz játékmódokat is kapunk, a Conquestet önmagába nem szokták kiemelni, ha nincs más módja.

Egy valamitől félek, hogy a Crawleres kampány mód könnyen unalomba fulladhat. Sajnos ettől tartok, hogy csak a történet fogja emelni a kampány minőségét, bár azt mondom, az nekem pont elég! Akármennyire is C&C és RTS fan vagyok, a kampányokon valahogyan mindig utálok végigrágódni. Engem az RTS kampányok mindig is a sztori miatt érdekeltek, de az hogy pusztítsam el ezt meg azt valahogyan sose vonzott. Se az első részekben, se a Tiberian Sunban, se a Red Alert 2-ben, se a Tiberium Warsban, se a Red Alert 3-ban (bár ott ott van a Ko-op, ami miatt viszont igen is élvezetes a játék). Az egyszemélyes játékok csak a történet miatt vittem, ez így volt az eddigi összes C&C-vel is (többek közt ennek tulajdonítom azt a tényt, hogy én nem vagyok képes végigjátszani a Generalst, hiába tartom a multiját rettenetesen jónak). Bár ez minden más játékstílusnál így van, a céltalan játék nem az én világom, a C&C4 célja meg egy epikus történet lezárása. Akinek ez nem elég, az ne szarozza le a játékot, ha csak a multi miatt érdekel a sorozat, várd meg a Starcraftot. Ha nem gond, én addig még pár évet élvezetesen fogok játszani a C&C3-mal és a C&C4-el egyaránt."

Címkék: én bejegyzés bemutató command & conquer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr71774529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása