twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Star Wars Battlefront - Renegade Squadron PSP Teszt

Abydos 2009.08.27. 11:54

Történelem óra, egy messzi-messzi galaxisból...

  A Renegade Squadron nem éppen egy mai darab, még 2007 október 9.-én mutatkozott be személyesen a nagyvilágnak és azóta már sikeres PSP-s címmé nőtte ki magát. A Rebellion alkotása, őket elsősorban a konzoltulajdonosok ismerhetik igazán, bár PC-re is publikáltak, itt főleg a Sniper Elitet és az Aliens Versus Predatort emelném ki. Általában tartják a "jó" vagy az "erős közepes" játékok színvonalát, bár akadnak gyengébb termékeik is, szerencsére az említett Star Wars cím a legerősebbek közé tartozik.

  Maga a Star Wars Battlefront sorozat 2004 szeptemberében indult útjának PC-n, PS2-őn és Xboxon a Pandemic Stúdió gondozásában. A sorozat nem titkoltan az ugyancsak sikeres Battlefield alapjaira épült, csak éppen Star Warsos stílusban. Adott 2 csapat, akik harcolnak egymás ellen a Star Wars filmes vonalának a helyszínein, adott utánpótlási ponttal és parancsnoki állásokkal. Amelyik csapatnak elfogy az utánpótlása vagy az összes parancsnoki pontját elveszíti, az a csapat kerül ki a vesztesként a játékból. Ha megszerzünk egy területet, későbbiekben már ide is leteremhetünk.. 

  Két Star Warsos korszak harcol egymás ellen. A Szeparatista erők a Klóncsapatokat birtokló Köztársaság ellen és a Galaktikus Birodalom a Lázadók Szövetsége ellen. 
A játék kasztrendszer alapú. Vannak az alap gyalogosok és az egyéb speciális egységek, mérnökök, tankelhárítók, mesterlövészek és egyéb bónusz karakterek.

  Az első rész óta megjelent azóta a hasonló, sőt talán nagyobb sikereket elért 2. rész is, amiben több nagyobb újítás is belefurakodott. Az egyik az űrharc, a másik a hős kaszt, amikor valamelyik hős bőrébe belebújva harcolhatunk az igazunk vagy a katonáink oldalán. A PSP-s verzióban már a játszható karakterek száma bővült, így akár lehetsz Obi-Wan Kenobi, Han Solo, Boba Fett, Luke Skywalker és a többi főszereplővel. Mindegyik különleges képességgel bír, van aki fénykardot használ, van aki lángszórót van aki erősebb fegyverével (rakétákkal) teríti le az ellenfeleit.

  Az első részhez képest újítások közé tartozik még a jól ismert zászlóvivő mód, vagy az Assault mód, ami annyit tesz, hogy egy bizonyos pontszámot kell elérni a győzelemhez, pl.: pajzsgenerátor kilövése egy csatahajón.

Igen-igen, de most a Renegade Squadronról van szó!

  A történelemről ennyit. Alapjaiban a Renegade Squadron sem más mint az előbb említett részek gyurmája.

  Az indulás után a megszokott logók következnek, aztán kreálhatunk is egy profilt. Ha ez megvan, akkor belépvén egy egyszerű menü fogad minket, minden átlátható, egyszemélyes-mód, többszemélyes, beállítások és egy hogyan játszunk mód.. ééés még egy testreszabás menüpont, amibe érdemes belekukkantani és főleg emiatt különbözik a többi Star Wars Battlefront játéktól. Itt azonnal szembetűnik az első változás. 4 frakció közül választhatunk. Rebel, Cis, Empire, Republic. Ha valamelyikbe beljebb megyünk, megjelenik egy forgó karakter, amolyan próbababa szerűség. Itt ugyanis teljesen személyre szabható kinézetet adhatunk karaktereinknek! Színezés, minta, fej, faj, test! Lehetünk Vukik, emberek, Bothanok, Calamarik, Rodiánok vagy egyéb jellegzetes Star Warsos figura, de ép úgy a többi kasztban is személyre szabható a sisak és az öltözék formája és színe. Az eddigi részekben az határozta meg a képességeinket, hogy milyen ruhában voltunk. Legalábbis így lehetett megkülönböztetni a kasztokat. Itt már más a helyzet. Itt a kinézet nem számít. Egy új rendszert találtak ki a Rebellionnál, teljesen személyre szabható lehetőségekkel...

Az egyszemélyes menüpontba érkezvén láthatunk 3 további lehetőséget. Az Instant Action segítségével egy egyszerű, magunk által kreált csatában vehetünk részt. Kiválasztjuk a pályát, melyik korszak harcoljon egymás ellen, és irány a háborús front! Semmi ördöngösség, csak nyerj! Amit meg nyújt, azt fentebb már leírtam, és főleg a Battlefront 2 alapjaira épül.

  A második menüpont a kampány. Bizony, szerencsénkre egy egész jó kis kampányt kapunk, Han Solo és a kemény fiukból álló Renegade Squadron főszereplésével. Szinte végig Han Solo oldalán harcolunk a csatában, és olyan ellenségekkel kerülünk szembe mint az Uralkodó, Vader, Boba Fett vagy ép az Ig-88-as gyilkoló droid. Minden adott, kicsit képregényszerű átvezető videókkal tarkított az egész. Itt olyan helyekre is eljuthatunk amit nem a filmekből ismerünk, hanem más "külső" forrásból, mint a könyvek, játékok és a képregények.
  Ebben a módban feladatokat kapunk. Menjünk ide, foglaljuk el ezt, robbantsuk fel azt és nyírjunk ki X mennyiségű egységet Y nevű karaktert. Ez nagyon jó is volt, de rettenetesen rövid az egész sztori, egy este alatt átrágható. Sajnos ez egy nagy mínusz pont..

A Galactic Conquest mód is megtalálható a többi Battlefrontban. Itt ez is kicsit más. Kezdünk egy bolygóról, és el kell foglalni a többit. És minden csak pénz és a katonák mennyiségétől függ. Az egységeinket fejleszthetjük, és jobb tulajdonságokkal vághatunk bele a csatába mint a szintén fejlődő ellenségünk. A lényeg az összes bolygó megszerzése, minél többet birtokolsz, annál több pénzed lesz. A fejlesztésekbe hősöket is hívhatunk, így van aki a bevételeket duplázza, van aki a csapatokat erősíti de más funkciókra ható jellemzők is vannak. Elég pozitív érzéseim vannak a móddal kapcsolatban, de csak 1 csillagtérkép van, ami azért jelentős, mert egy bolygóról a másikra eljutni csak a kijelölt hipertéri útvonalakon lehet. Ez egy kicsit a Star Wars Empire at War játék csillagtérképéhez hasonlít, csak Battlefront stílusban. Csak szomszédos bolygó támadható meg. Ez egy kis stratégia a játékban. Mi dönthetünk, ha támadás éri a bolygót, mi magunk vívjuk meg a csatát, vagy a gép az esélyekkel számolgatva maga játssza el az ütközetet gyorsan.

Vader Nagyúr, a csata elkezdődött!

  Ha beléptünk a csatába, azonnal kiválaszthatjuk melyik frakcióval leszünk. Megjelennek a térképen azok a pontok, ahova lerakhatjuk magunkat. Ha kiválasztottuk melyik pontra szeretnénk teremni, akkor 3 lehetőség közül választhatunk. Az egyik a már említett testreszabás menüpont, kinézet állítása játék közben, remek! A másik viszont a tényleg nagy újdonság a személyre-szabás! Itt aztán minden van! Fegyverek, robbanószerek, pajzsok, extra cókmókok! Ebben a menüpontban lehet ugyanis kiválasztani, mivel akarunk menni. Lehet elsődleges fegyverünk, másodlagos fegyverünk, robbanószerünk, speciális eszközünk, erő növelő, élet növelőnk, gyorsaság növelőnk vagy ép foglalást gyorsító képességünk. 100 pont áll rendelkezésre, ezt szabadon elkölthetjük a karakterünk képességeire. Pl: Sugárfegyvert 25 pont vagy a fagyasztófegyver 15 pont, ehhez rakhatunk egy másodlagosat is, robbanófejes pisztoly 20 pont vagy a gránátvető is ennyibe kerül. Most akkor már 45 pontokat elköltöttünk a lövőfegyverekre, legyen másunk is. Menjünk gránáttal a csatába, ez 10 pont, utána próbáljuk eldönteni, pajzzsal vagy jetpackkel, esetleg más speciális kütyüvel szeretnénk nekifutni a harcnak? Mondjuk eldöntöttük, legyen a láthatatlan ruházat ez újabb 20 pont és így tartunk 75 pontnál. Maradt 25 pontunk, amit elkölthetünk.. Legyen javító vagy gyógyuló képességük?? Ááá most ne. Legyen több életünk? Igen! Költsünk 20 pontot a közepes életre. És maradt még 5 pontunk amit másra költhetünk. Tiszta E-shop... Természetesen ezeknél jóval több eszköz és képesség áll rendelkezésünkre, érdekesebbnél érdekesebbek! Így eltűnik a kasztok közötti különbség, mindenki olyan fegyverekkel indul a csatába, amivel szeretne. Ez egy nagy pozitívuma a játéknak, és ez mind csataközben is állítható. Ha nincs szükségünk géppityura, hanem a mesterlövész puskára szorulunk rá, akkor odamegyünk a legközelebbi parancsnoki pontunkhoz, és átvariáljuk a felszerelésünket. Pajzs kell? Nem probléma. Gyorsaság kell a zászlófutáshoz? Ez sem gond!

Ha eldöntöttük mit akarunk, beléphetünk végre valahára magába a játékba.

 Látlak ám!

Amint letettük magunkat, megpillanthatjuk a látványvilágot... Hát... Őszintén? Nem olyan szép... Több is kijönne ebből a PSP-ből... Elég csak a Battlefront 2 PSP-s verziójára gondolni ami szebb volt ennél... Igaz, ott elfelejthetünk egy nagyon fontos menüpontot, az online multiplayert, de erről később..
Szóval, mosottas textúrák, elsimítás nuku, recés szinte minden, bár szerencsére a látótávolság elfogadható. Maguk a karakterek sem túl kidolgozottak, de hát ez van. Távolabb csak a fények látszódnak, esetleg alakzatok és közelebb haladván a ködből a tereptárgyak is kitűnnek. A kijelző felső részén mutatja egy logó felett, kinek mennyi utánpótlási pontja van még, jobb fent egy minitérkép segít eligazodni, bal lent az életcsíkunk, jobb oldalt a fegyverzetünk. A lényeg, ezt a játékot nem a látványért szeretjük!

Irányítanálak, ha tudnálak

És itt, ennél a pontnál lehet igazán elrettenni a játéktól. Mivel a PSP-n sajnos nincs 2 analóg kar, ezért az ilyen FPS-TPS játékok irányíthatósága a felére csökken. Itt sincsen ez máshogyan. Nagyon furcsa az irányítás. A bal analóg karral megyünk előre hátra, de azzal fordulunk is! Szóval nem balra megyünk oldalazva, hanem helyben fordulunk. Az X gombbal lövünk, a négyzet gombbal aktivizáljuk a másodlagos képességünket, a háromszöggel célzunk, a körrel meg bukfencezünk. A jobb felső "ravasszal" célzunk és oldalazunk. Szóval ha nyomva tartjuk, és ekkor toljuk balra az analógot, akkor akkor fut jobbra vagy balra a karakterünk. A baloldali ravasszal futunk, dupla kattintásra ugrunk. A nyilak segítségével szállhatunk be járműbe, válthatunk fegyvert vagy célpontot. Az automatikus célzás nélkül a játék játszhatatlan lenne, ez egy pozitívum, hogy a legextrémebb helyeknél is befogja a célt. A fel és le fejmozgásoktól búcsút is inthetünk, nem lehet ezen irányokba nézni, csak ha az automatikus célzás vezérel vagy FPS nézetből, ami pl a távoli, mesterlövészeknek szánt célpontoknál elérhető, de ilyenkor nem tudunk mozogni. 2 fajta irányítás van, a másik a klasszikus PSP-s irányítás, szóval a háromszög, kör, x és négyzet segítségével forgatjuk a kamerát mint az egérrel, és a bal analóggal futunk stb... Az sokkal jobb lenne, ha nem ugrálna automatikusan középre a képernyő pár másodperc után. Lövök valakit fen, de egyszer csak visszaugrik a kép a képernyő közepére, az ellenfelem meg elszalad mire újra becélzom! Ez egy kikapcsolhatatlan idegesítő baromság! Legalább ne akkor ugrálna, amikor ép lövök valakit!

Hallgatlak Mester!

Zene és hangok, vagyis amit hallunk... Tökéletes! Kell ennél több? A járművek lövedékek hangjai a filmekhez hőek, az egységek kommunikálnak egymással, a jól ismert Star Wars muzsikák meg eleve megpecsételik a játék hangulatát! Egy rossz szó sem érheti, a maximumot nyújtja!

Csapataink leszálltak a kijelölt zónában!

A Star Wars Battlefront sorozat mindig is a többszemélyes mókára helyezte a hangsúlyt. Az internetes játszótéren való játszadozást szinte mindenki szereti. Szerencsére ezen opció ebből sem maradt ki, ellentétesen a Battlefront 2 PSP-s verziójával, ami hatalmas hibája lett annak a játéknak! Ott csak a két PSP között lehetett játszani, ha egymás mellett voltak. Itt viszont az interneten is megmutathatod mire vagy képes, 16 személy játszat egymás ellen egyszerre, ami bőven elég ehhez a játékhoz, legyen az űrben vagy ép a szárazföldön.
A Gamespy rendszer segítségével beléphetsz, név-jelszó-emailcím megadásával már fel is csatlakozhatsz, akár egy létező gamespy accounttal.
Kitűnő kikapcsolódást nyújt és pont emiatt a módja miatt megunhatatlan! Mai napig vannak teli szerverek, ami azért elárulja a játék minőségét.

Végeztünk nagyuram, de a lázadó flotta elmenekült!

Összességében pozitív csalódás lett nekem a Renegade Squadron. Battlefront fanként nem csalódtam benne, nyújt annyit és úgy mint a nagygépes testvérei. Újdonságoktól nem kímélt verzió ez a RS, szóval akinek van PSP-je és kicsit is szimpatizál a Star Wars univerzummal, az ne habozzon, kiváló vétel egy ilyen szoftver. Ki ne akarna Boba Fett Slave-1-ével vagy Han Solo ezeréves sólyomjával repülni? Ki ne szeretne medálokat gyűjteni, hogy dicsekedhessen a többi ismerősének vagy láthatatlanul bekommandózni egy nagy bombával az ellenséges vonalak mögé aztán lángszóróval szétszedni őket? Itt lehetőséged van rá, a többi részben ilyen sem volt még.
  Az irányítás is szerencsére megszokható, de tökéletesen kezelhető sohasem lesz -ha nem nézzük az egész jó űrharc irányítást-. A grafika felett is szemet hunyhatunk, hisz van itt nekünk internetes multi. A hangok meg felteszik az i-re a pontot..
A hamarosan érkező Elite Squadronig elég lesz nekem, ha most szerzitek be akkor nektek is :)

  Értékelésem 8.6/10
Nem jó:
-Irányítás nehézkes, de megszokható
-Grafikailag nem egy nagyágyú
-Néha FPS visszaesés
  -Rövid sztori!
-Egyszemélyes módban hamar megunható

Jó:
-Eszméletlen zene és hangok!
-Battlefront!
-Személyre-szabható karakterek!
-Online lövölde, emiatt nehezen lehet megunni
-Kíváló Star Wars

 

Címkék: kritika star wars videó videojáték bejegyzés bemutató

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr971341616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása