twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bepótolandó: World in Conflict Teszt

Abydos 2009.03.04. 14:34

El ssem hiszem, hogy fordúlhatott ez elő. Nincs kinn a blogomon a World in Conflict tesztem!! Ez eléggé meglepett, azt hittem kiraktam ide is, mindenestre akkor most itt van. 
A jelenlegi ára ha jó helyen vásárolod, mindössze 2000 Ft!! Hajrá!!!

World in Conflict

2008. október 16.  

Képzeljük el, mi lett volna akkor, ha a hidegháború végén nem omlik össze a Szovjet kormány, sőt egy ravasz cselnek köszönhetően, megtámadja az Amerikai Egyesült Államokat! 

A World in Conflict sztorija ezt az alternatív múltat dolgozza fel, a játék a 90-es évek elején játszódik, amikor is a Szovjetek nyitottak egy Európai frontot, hogy lerohanhassák Európát. Az USA azonnal az Európai szövetségesük mellé állt, hogy a NATO erőit támogatva visszaszorítsák a Szovjeteket oda ahonnan jöttek. 
Ám a Szovjetek az Európai fronttal egy sokkal nagyobb támadást készítettek elő, a fő céljuk az volt, hogy lerohanhassák a mostanra védtelen Amerikát. Seattle területén titokban partra szálltak, a parti őrség tehetetlen volt a jól felszerelt seregek ellen, az USA-t megtámadták! 

Itt jövünk mi a képbe, egy kisebb csapat parancsnokaként, segíteni kell a helyi erőket, hogy ki tudják menteni a civileket a városokból, és feltartani a Szovjeteket, minél több ideig távol tartani őket a stratégiailag fontos pontoktól, amíg az USA hadserege elég erőt nem gyűjt egy offenzíva támadásra. 

Ez lenne tehát a Massive legújabb stratégiai játékának az alap sztorija, a Ground Control készítői ismét megmutatták nekünk, hogyan kell eredeti RTS-t csinálni, hogyan lehet felborítani a már eddig megszokott rendszert. 
Mert nekik bizony sikerült! A World in Conflict tényleg nem egy szokványos RTS, egy nagyon jól átgondolt rendszer segítségével vezethetjük az Amerikai és később a NATO erőit a Szovjet hadsereg ellen. 

A játékmenet a következő: 
Kezdésnek kapsz egy bizonyos összeget, ezt nem pénznek nevezném, hanem inkább a rangodhoz megengedhető utánpótlás igénylés. Ahogy haladsz előre a történetbe, úgy irányíthatsz egyre több és több egységet! 
Igen ám, de a World in Conflict nem fog téged elkényeztetni 300 tankkal, vagy 500 gyalogossal. 


  

Négy fő választható frakció van és kő-papír-olló elven működik a játék. 
Van a gyalogság, ők minden egység ellen hatásosak tudnak lenni, ha rejtőzködnek. Náluk van mesterlövész légelhárító, híd és épületrobbantó egység. Ha viszont a játékos szabad téren hagyja őket, szinte bármelyik egység jó ellenük, mivel a tankok eltapossák őket, a repülők meg leszedik őket a golyószórólyuk segítségével. 
A következő frakció a támogatás. Itt teljesen más a szituáció, ők konkrét erejüket a légelhárításnak és a tüzérségeknek segítségével szerzik. Semmilyen hatásos fegyverük nincs a páncélosok ellen, viszont minden helikoptert azonnal leszednek, és a tüzérségük segítségével szinte az egész pályát átlőhetik. Továbbá javítani tudják a környezetükben lévő más földi egységeket. 
A harmadik frakció a légierő. Ők a támogató frakció kivételével bármi ellen jók, de nagyon sebezhetőek. Szállítani tudják a gyalogosokat. 
A negyedik és egyben a legerősebb frakció a páncélosok. Ők a játék fő erői, velük lehet területet foglalni, de védtelenek a nehéz helikopterek ellen, és a házakban állomásozó gyalogosok ellen. 
Az egységek utánpótlás formájában jönnek. Megrendelsz 3 nehéz páncélost, azokat hamarosan, egy nagy repülő hozza és ejtőernyővel ledobja neked az általad birtokolt területre. Ezekre a tankokra úgy kell vigyázni, mint a szemed fényére, mivel ahhoz, hogy újakat rendelhess, el kell telnie egy kis időnek, és az utánpótlásod véges. 
Ha azt gondoljátok, hogy pillanatok alatt kilövik az egységeimet, és nem lehet játszani, akkor megnyugtatok mindenkit ez nem így van. A játék folyamatosan pörög, az egységek és a haderők cserélődnek, 20 másodpercnek kell eltelnie, hogy egy új egységet ledobjanak a rendelés után, és újabb 20 másodpercnek, hogy újakat rendelhess. Tehát lényegében 40 másodpercnél tovább senki nem marad haderő nélkül. 

Ha elindultál, szinte mindegyik egységnek van egy másodlagos és harmadlagos támadása is. Ezek gyorsbillentyűre aktiválódnak, és érdemes megjegyezni és használni őket, ugyanis rengeteg esetben ezek mentenek ki a legkiláthatatlanabb szituációkból is. 
A tankoknak van egy páncéltörő lövedékük, a gyengébb páncélzatú járművek ellen, és van füstgránátjuk is, amivel viszont kimenekülhetnek egy-egy légitámadás elől. 
Ugyanígy van a többi frakciónál is, a helikoptereknél rakéták, és infracsapdák, hogy a légvédelmi rakétákat kikerülhessék a gyalogosoknál meg sprintelés, hogy minél hamarabb berohanhass az erdőbe. 
Ha használod ezeket a képességeket „büntetésből” egy ideig nem használhatod ezeket újra, ezért érdemes odafigyelni az időzítésre is. 

A játék teljes mértékben csapatalapú. Erre mondok egy példát. 
Ha mész egy tankhadsereggel, a szárazföldön legyőzhetetlen vagy. De ha rád támad pár nehézhelikopter, szétlőnek téged. Ha van melletted egy támogató csapattárs légvédelemmel felszerelve, akkor az előbb lelövi a helikoptereket, minthogy ő beléd lőne. És fordítva is igaz, ha megtámadják a támogatást, és nincs mellette páncélos vagy páncélelhárító egység, akkor bizony- bizony hamar semmivé foszlik még a legerősebb csapat is. 
A játék lényegében a közös cél érdekében rád erőlteti a csapatmunkát, a magányos harcosok sose járnak sikerrel, csak az idejüket vesztegetik. 
Rá is térnék ezzel együtt a játék igazi erejére, a többszemélyes módjára. 
Mert ez a játék igazi ereje. Mint említettem ez egy csapatjáték. A legtöbb RTS játékban a 8 személy a megengedett egy szerveren itt ez a szám 16! A két csapatban 8-8 ember küzd egymással, mind-mind hasonló bár más egységekkel küzd a területekért. 
A játék sokban segít a csapat összetartásában. Az összes lényeges parancs, minthogy: légi támogatásra van szükségem, javítás kell, erősítést kérek stb min-mind a q betű lenyomásával elérhető, így ha valaki meglátja (és elég feltűnően megjelenik egy jel a térképen) már indulhat is hogy megmentsen. 

A pályák jól felépítettek, és folyamatosan frissül a lista újabb és újabb térképekkel. 
Háromféle játéktípus van, egy pályán csak egy játszható. 
Az első és a legnépszerűbb a Domination. Fönt van az adott ország zászlaja, és az a lényege, hogy a saját zászlónk elnyomja az ellenség zászlaját. Ezt úgy érhetjük el, ha stratégiailag fontos pontokat (katonai bázis, kórház stb) biztosítunk, vagyis a mi egységeink vannak körülöttük. Minél több ilyennel rendelkezünk, annál hamarabb nyomhatjuk le az ellenség zászlóját. 

A második mód már érdekesebb, ez a kötélhúzás mód. Középen van egy elfoglalható terület, és folyamatos előrenyomulással egyre hátrébb és hátrébb kell tolni őket. Az nyer, aki messzebb jut az idő lejárta előtt, vagy teljesen le nem tolja az ellenséget. 

A harmadik mód az Assault. Itt két csapat van, egy védő és egy támadó. A védőnek nem szabad engednie, hogy a fontos pontokat elfoglalják a támadók, mert akaratlanul is egyre beljebb kerülnek. 
Ha lejárt a menet, az egész megfordul, és a védőkből lesznek a támadók. Nagyon nehéz mód, de az egyik legjobb. 

A játék fontos eleme még a taktikai segítség, amit teljesítményünk függvényében kapunk. Ha sok egységet megsemmisítünk, vagy sok csapattársunknak segítünk pl. javítással, akkor pontokat kapunk, amit több dologra is beválthatunk. 
Minél több pontunk van, annál értékesebb dolgokra költhetjük. Kezdésnek kis légi támogatás a tankok ellen, nappalmot dobhatunk a gyalogosokra, épületekre lézeres rakétákat küldhetünk, de kérhetünk gyújtóbombát is, szőnyegbombázást is, és ha elég kitartóak és spórolósak vagyunk, akkor megajándékozhatjuk az ellenséget a játék fénypontjával, egy taktikai atomtöltettel. 
A pusztítás garantált, a játékban minden lerombolható, erdő fa épület, van, hogy egész falvak tűnnek el, és csak kráterek maradnak a helyén. A háborús hangulatot a World in Conflict maradéktalanul visszaadja, és az egyszemélyes módja is tartogat meglepetéseket. 

A többjátékos szekcióra visszatérve, remekül elkészített játékot kapunk. Más játékoknál már a 3v3 küzdelmek is szaggatnak, itt a 16 személynél meg sem kottyan, ha valaki laggol, azt automatikusan átveszi egy időre a gép, és kilépteti azt aki akadályozná a játékot, de ez nagyon ritka, ugyanis teljesen laggmentes játékról beszélünk. 
Ha már felmentünk olnline-ra, ott mindent elintézhetünk. Fórum, privát üzenetek, barátlista, klánlista, rangsor, klántársak, ezernyi beállítás várja az arra érkezőket. Egy-egy szerverre bármikor becsatlakozhatunk harcolni, mi több, bármikor ki is léphetünk onnan, de 20 percnél egy meccs sem hosszabb. A játék lehetőséget ad arra, hogy az általunk legjobbnak vélt szerverre beléptessen automatikusan, vagy a már telitett szerverre sorba állhassunk, hogy ha valaki ki jön onnan, automatikusan beléphessünk. A játékban lehetőség nyílik, hogy beszínezzük csapattársaink nevét, hogy bármikor felismerhessük őket, de alkalmunk nyílik saját avatar kép feltöltésére is, amit matricaként a játék rá rak a tankjainkra, így is egyedivé téve a játékot. 
Bármikor csatlakozhatunk kánokba, amit a játék automatikusan lekezel, csak jelentkezni kell a játékon belül és ha bevesznek, azonnal chatelhetsz velük a klán saját chatszobájában, de alkalom nyílik VOIP beszélgetésre is, vagy a játékba behívásra is. A lehetőségek száma majdnem végtelen, a játékban lévő közösségek barátságosak, és bármikor csatlakozhatsz valami magyar klánba is, vagy ép te alapíthatsz egyet. Ha még mindig úgy gondolod nem érdemes megvenni, akkor még nem hallottál semmit a játék legendásan gyönyörű grafikájáról! 

A játék 2007 többszörös év játéka győztese lett, nem beszélve a legjobb RTS címekről és a legjobb grafikáról, amit ember RTS ben láthatott. Miről beszélek, a kocsik rendszáma tisztán leolvasható, annyira rá lehet nagyítani a dolgokra, hogy a w a s d billentyűk segítségével már-már FPS játékokat megszégyenítő grafikailag korrekt képet kapjunk. Az újságok és a törmelékek szállnak a levegőben, a fűszálak kidolgozottsága eszméletlen, a tankokra és más egységekre sem lehet senkinek sem panasza, nem beszélve a DX10 támogatásról, ami további effekteket ad az amúgy is könnycsorgatóan szép játékhoz. Ha láttál már videojátékban atombombát felrobbanni, az valószínűleg fel sem ér azzal a látvánnyal, amit a World in Conflict nyújtani tud neked. A hangok roppant jól kidolgozottak, minden egység és becsapódás hangja a helyén van. 

Végezetül a játék egyszerűen mindent visz. Viszont, ha valaki kő keményen ragaszkodik a bázisépítős stílushoz, az csalódni fog, mivel egyetlen egy épület sem húzható fel a játékban, nem rohannak ki a gyalogosok egyetlen épületből, a World in Conflict ennél sokkal jobban a realitás mellett marad, és ez inkább erénye, mint hátránya. Akinek nem jön be a kőkemény harc, azoknak is mindenkép ajánlom a játék kipróbálását, ha mással nem is, legalább a Demojának a letöltésével, ami tartalmaz egy többszemélyes pályát is, így a demo tulajdonosai is kipróbálhatják az online mókát. 
Én teljes szívemből ajánlani tudom ezt a játékot, aki egyszer ráérez az ízére, legnagyobb kincse ként fogja őrizni a polcán. Az ára is roppant kedvező, tehát érdemes beszerezni egy példányt. 

+Minden, grafika, hangok, realitás, hangulat, részletek! 
-Csapatmunka nélkül elvész a játékélmény. 

Értékelés: 9.5 Különösen ajánlott!!!
 

Címkék: teszt kritika videojáték bejegyzés bemutató

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr19981048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása