twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Command & Conquer Tiberium Alliances Béta élmények

Abydos 2012.03.18. 10:09

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úgy döntöttem szakítok eme játék átlagos bemutató formájától, amit a legtöbb újság vagy online magazin most hirtelen annyira erőltet. Sokan, akik írnak a játékról leülnek elé 1-2 órára majd utána a fekete foltokkal teletűzdelve, vagyis a tévedéseikkel mit sem törődve, leírják a játékról a véleményüket és amit elsőre láttak. Nem merülnek bele a közösség mindennapjaiba, magányos harcosként csak elképzelni tudják, milyen lehet a játék. Ez viszont édeskevés.

A kezdetek kezdete

A Tiberium Alliance életének azóta részese vagyok, mióta először kinyílt a kapu pár szerencsés beavatottnak. Az első bétateszterek egyike vagyok, pár szemfüles magyar társammal egyetemben. Jól példázza a közösségünk erejét, hogy 20 emberből, akiknek megnyílt a lehetőség, legalább 7 magyar volt. Ez az arány mondanom sem kell, egészen elképesztő, így nem véletlen, hogy a csak magyarokból álló Hungarian Harvesters mindig is a legjobbak között helyezkedett el a játékban. A mi nevünk közvetlenül a fejlesztők neve mellett szerepelt a ranglistán. Szép fokozatosan előztük meg a DICE fejlesztőit, a Bioware munkatársait, a Generals 2-őt fejlesztő Victory Games-et, az EA marketingeseit és végül magát az EA Phenomicot, vagyis a Tiberium Alliance megalkotóit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hungarian Harvesters Alliance

A Hungarian Harvesters ötlete még a Command & Conquer 4-es versenyzős időszakunkig nyúlik vissza. A C&C4-ben mindenki ismerte a nevünket, akik kicsit is figyelemmel kísérték a játék sportvilágát, a legjobbak között voltunk és ahogyan kell, a csúcson hagytuk abba. De nem akartam, hogy a Hungarian Harvesters fénye alábbhagyjon, feledésbe merüljön, így amint meghallottam miről is fog szólni a Tiberium Alliances, tudtam, hogy Hungarian Harvesters Szövetséget létre kell hoznom és meg kell próbálnom bearatni a legjobb és leglelkesebb magyar játékosokat. Ez sikerült is!

Mi is ez az Alliances?

Ez a játék fő mozgatórugója, ami be kell valljam, főparancsnokként vagy magas rangú tisztként a legizgalmasabb. Noha sok alapítónak adtam teljes jogosultságot a játékhoz, valahogyan mindig rám maradt a szövetség terelgetése. A szövetség rendszer lényege, hogy diplomáciai úton a lehető legerősebbnek lenni, vagy annak mutatni magadat. Szövetségeseket gyűjteni és ezzel erőt, tiszteletet sugározni, védelmet nyújtani, biztonságban lenni. Ha sok a szövetségesed, kevesebben fognak megtámadni. Ha szövetségesekkel veszed kőrbe magad, ők lesznek, akik megvédik a határaidat, ha ellenség érkezik. Vannak szövetségek akik agresszívebbek, vannak akik békésebbek. Én a békét tűztem ki a szövetségünk céljának, de hamar rájöttem, ez nem opció.

Fontos a kapcsolati rendszer kiépítése. Nem mindegy, ki lesz az ellenséged, ki lesz a barátod. Mi elég hamar összetűzésbe keveredtünk a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szövetséggel, a német United-Forummal.

A United-Forum hatalmasra dagadt már rögtön a csatlakozási hullámok elején. Hamar sok német vagy épp más nemzetiségű csatlakozott hozzájuk így hamar kinőtték a területeiket. Ám az agressziójuknak hála rengeteg ellenséget gyűjtöttek maguknak, köztük minket is.

A Hungaraian Harvesters első vereségeit a United-Forum meglepetésszerű támadásaitól kapta. Nem volt hadüzenet, nem volt előjel. Szomszédaink támadtak és kizsákmányoltak párunkat, akiket értek. Én rögtön felvettem velük a kapcsolatot, megkérdeztem, mire véljük a támadást, egyszerűen csak annyit válaszoltak, nem volt meg nem támadási szerződésünk, nekik így kellett a nyersanyagunk. Így hamar a HH első ellensége egyben a játék legnagyobb ellensége is lett. Mivel elszórtan voltunk a térképen, így csak egy-egy kis csatát nyerhettünk, de idővel lenyugodtak a kedélyek és mi is csoportokban, egy helyre tömörültünk.

Később a United-Forum újra agresszív lett. A szövetségeseink sorban hullottak el körülöttünk, több szövetségesünk segélykiáltását hallottuk, privát üzeneteket küldtek nekem, hogy segítsünk nekik vagy készüljünk fel a legrosszabbra, ők nem tudják őket megállítani. A régió egyik legerősebbjei voltunk, de a United-Forum az egyik legnagyobb Command & Conquer közösséget tudhatta magáénak, a németeket. Felkészültünk a legrosszabbra, még így is, célzott, együttes támadásaikkal a bázisainkat letarolták. A legjobbjaink azért visszaszurkáltak nekik, így végül álló háború lett. Végül a régió szövetségeseivel együtt felülkerekedtünk rajtuk így visszavonultak újra, csendben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voltak még legendás háborúink, olyanok, amik teljesen elszabadultak. Az egyik legnagyobb háborút egy alapító tisztünknek köszönhetjük, felelőtlenül megtámadott egy szomszédos semleges bázist, csak azért, hogy kizsákmányolja, mert gyengének tűnt. Erre ő visszatámadott. Erre egy másik szövetségi tagunk, látta, hogy megtámadtak minket, majd ő is támadott. Majd azok is többen támadtak ránk és így tovább, míg végül mindenki háborúban állt a másikkal. Ez a háború teljesen elszabadult. Semelyik oldal vezetői nem tudta pár napig visszaszerezni az irányítást, jól példázza azt, hogy ha diplomáciai módon próbálsz megoldani egy konfliktust, az indulatok úgy elszabadulhatnak, hogy nincs megállás, itt a szép szó nem old meg semmit. Mi is üzentünk nekik, hogy hagyják abba, ők is üzentek, hogy hagyjuk abba, nem történt semmi. Mikor már mindkét szövetség belefáradt a csatába, megköthettük a meg nem támadási szerződést.

Voltak olyan ellenségeink, akik magányosan becsatlakoztak egy szövetséghez, háborút robbantottak ki, majd onnan kilépve egy másik szövetséghez csatlakozott és onnan támadott minket. Sajnos az ilyen trollok nagyon jól lavíroznak a jó szándékú szövetségek útvesztőiben és sikeresek maradhatnak amíg a szövetségek tűrik ezt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A játékmenet.

A játék egy aprócska bázissal kezdődik. Itt kell kifejlődni. Szép lassan gyűjtened kell a zöld tiberiumot, ami az épületekhez kell. Aratnod kell a kék tiberiumot, ami a hadsereget látja el, generálnod kell energiát, ami ezekhez elengedhetetlen. Építened kell tárolókat, ahol elraktározhatod a felhalmozott nyersanyagokat és kellenek feldolgozók, ahol pénzt szerezhetsz a fejlődéshez. Harcolnod kell másokkal, ahol kutatási pontokat szerezhetsz, amit szintén fejlesztésre fordíthatsz. Építened kell barakkot, hogy gyalogos egységeid lehessenek. Készítened kell egy kell tankgyárat, hogy járműveid legyenek. Fel kell húznod egy repteret, hogy legyen légierőd. Lennie kell egy parancsnoki központodnak, hogy minél több egységed lehessen és szükséged lesz egy védelmi központra, hogy a védelmedet kiépíthesd és így tovább. Az épületek viszont függnek egymástól. Ha az energia generátort a kék tiberium mellé pakolod, több áramot termel, ha a silót harvesterek mellé rakod, több tiberium jön be a kasszába.

Mint látjátok, rengeteg dologra oda kell figyelni, ha építkezel, de ha lelkiismeretesen odafigyelsz a játék oktató részére, nem lehet gond.

A támadások egy nagy világtérképen zajlanak. Itt láthatod a többi játékos bázisát, a szomszédaidat stb. A bázisok mozoghatnak bárhová, de csak bizonyos távolságig. Ezt hasonlóan kell elképzelni, mint mondjuk egy Heroes of Might & Magic játékban. Megszabják, hogy egy adott körben mekkora távot tehetsz meg és amíg újra nem termelődik a pontod, addig nem mozoghatsz tovább. Ezek a parancsnoki pontok. Ezek ráadásul a támadások távját és erejét is befolyásolják. Ha messze vagy a kiszemelt ellenségtől, az egységeidnek több parancsnoki pontba kerül megtámadni őket és így hamarabb elfogy, tehát kevesebbszer támadhatsz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A saját hadseregünk ereje a bázisunk erejétől függ. Ha van egy erős és fejlett bázisunk, akkor a seregünk is erősebb lehet, ugyanis mindegyik bázisnak saját hadereje és védelme van.

Kezdetben még csak pár, a gép irányította forgotten bázist fogunk támadni, de később már érdemes mozogni, hogy közelébe kerüljünk valódi emberi ellenségeinkhez vagy épp szövetségeseink védelmébe bújjunk.

A támadások több hullámban zajlanak. Összesen 4 hullám lehetséges. A hullámok között 10 másodperces indítási különbségek vannak. Ez azt jelenti, hogy még a támadás előtt kell kiválasztani, milyen egységekkel hogyan és hol fogunk támadni, ugyanis ha elindítjuk az akciót, már nem mi irányítjuk a katonáinkat.

Ha az ellenséges bázis első védvonalában sok a galogos, akkor érdemes APC-ket vagy géppisztolyos gyalogosokat venni, hogy azok eltöröljék őket. Ha sok a légvédelmi jármű, nem érdemes repülőket küldeni az első hullámokban, hanem tankokkal célszerű elsöpörni őket az útból, így a 4. hullámban a repülők már biztonságosan támadhatják a bázist. Ilyen és ehhez hasonló gondolatokkal célszerű játszani, ha sikeresek akarunk lenni. A végső cél az ellenséges főbázis elpusztítása. Ha annak vége, az egész bázis elesik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A másik fontos dolog a védelem. Minél masszívabb védelmünk van, annál nehezebb dolga van a támadóinknak. Ilyenkor érdemes sakkozni az épületeinkkel. A védelmet érdemes a főbázisnál megerősíteni, sőt, a főbázist a lehető legtávolabbra rejteni az ellenségtől. Nem célszerű a bázis elején hagyni, mert különben könnyedén letarolják és vesztettünk.

Ha kilövik a bázisaidat, nem kell elölről kezdened a játékot, de minden eddig megszerzett nyersanyagod oda lesz, sőt, az épületeidet, egységeidet is meg kell javítanod.

A fórumban mindent megbeszélhettek a szövetségen belül, ki mikor támad és mikor érdemes védekezni. Segítséget kérhettek, erre a support rendszer nyújt lehetőséget, így például már támadások előtt egy szövetséges lebombázhatja az ellenség védelmét, neked szabad utat hagyva.

Noha nem a leglátványosabbak a csaták, azért mégis csak izgalmasabb, mint sok más hasonló böngészőben futó kategória társa, akik szöveges alapon bonyolítják le az eseményeket.

Vélemény

A Tiberium Alliance egy remek elgondolás alapján készült, hogy egyedül gyenge vagy, csak csapatban érsz valamit. Ha jó a csapat összhangja, sikeresek lehettek és ez nagy élményt ad. De sajnos van rengeteg olyan hibája a játéknak, ami csak a legkitartóbbakat fogja magához láncolni. Sok a szöszmötölés és sok törődést igényel a játék, hogy valóban versenyképes maradhass. Ha egyszerű katona vagy, kimaradsz a diplomácia nyújtotta izgalmakból, ami szintén nagy hátrányt jelent a szavatosságot tekintve. Láttam a játék fejlődését, sok kisebb-nagyobb változtatásokat, amik vagy előnyére, vagy hátrányára váltak, de összességében nem sokat változott a rendszer. Bevezették a fizetés lehetőségét, ahol nyersanyagot vásárolhatsz magadnak, de őszintén, ez nem túl nagy előny, ennyit bárki elvisel, ha ők ellátják a játék készítőit pénzzel és támogatják a játék jövőjét.

Sajnálatos módon a játék borzasztó nagy erőforrást igényel, amit még mindig nem sikerült levetkőznie a béta eleje óta sem, ezt remélhetőleg javítják. Ha nincs erős processzorral megáldott géped, esetleg egy irodában csücsülsz, szinte esélytelen, hogy fusson a játék, szaggatni fog és sokszor összeomlik, tehát kifagy a program. Mentségére váljon, hogy egyik első komoly HTML5 szabványra épülő játék, tehát mellőzhetjük a szintén nagy erőforrás zabáló, de sok problémát okozó Flash-t.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sajnos viszont a fejlődés és a nyílt bétává válás nincs jó hatással az eddig játszókra. Az első béta résztvevők egy zárt szerveren maradtak, ahova nem jöhetnek új játékosok, így vagy itt maradunk, vagy átköltözünk egy publikus szerverre. Így most az is kérdés, hol folytassa a Hungarian Harvesters a pályafutását. Egy új szerveren, vagy a régin, ami lehet szép lassan majd kihal. Az eddigi játékosoknak ugyanis újra kell kezdeniük mindent, amihez nem biztos, hogy mindenkinek lenne elég türelme, ezért sokan a kivárásra játszanak, amíg a játék meg nem jelenik véglegesen, ám ez lehet, egy év távlatában bármikor.

Végszó

Egy próbát tehát mindenképp megér. Most, hogy nyílt lett a játék bétatesztje, már nincs akadálya, hogy csatlakozz a harchoz, csak egy számítógép és egy HTML-5-öt támogató böngésző kell hozzá. Csatlakozz egy szövetséghez vagy hozz létre egyet magad!

Várunk a csatatéren Parancsnok, kattints ide, ha csatlakozni szeretnél!

Címkék: blog teszt kritika én videó videojáték bejegyzés böngésző bemutató command & conquer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr114323346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása