twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Old Republic élménybeszámoló

Abydos 2011.11.30. 20:01

Nagyon rég volt bejegyzés itt, tudom, de alig volt időm magamra, szerkesztőségi látogatás, szakmai nap és stúdió felvétel egész héten. No, nem is beszélve arról, hogy a hétvégén volt a Star Wars The Old Republic béta hétvégéje, tehát egy percet sem akartam elszalasztani belőle :)

A játékot Grimessel kezdtem, majd kis idővel később Sanraith barátom is csatlakozott. Mivel Grimes hamar kiválasztotta a köztársasági oldalt, én nem lehettem már birodalmi, pedig fejvadász lettem volna szívem szerint. Hát én immár kit válasszak, ha köztársasági lettem, ingyombingyom jedi leszek, ha már a népszámláláson is az voltam. Elterveztem, hogy sötét jedi leszek, szóval ez nem volt kérdés, milyen döntések fogják majd uralni az életemet. 

Származási hely: Publikus


 

Elérkezett a karakterszerkesztő képernyő. Mint látjátok, a fenti karaktert sikerült megalkotnom, elég sok ideig tartott, minden RPG játékban hasonló kinézetre törekszem és mindig Mala Khaal a nevük. Grimes egy trooper-t készített, tehát egy teljesen hétköznapi katonát.

Azt tudni kell, hogy én nem vagyok nagy MMO RPG-s. A World of Warcrafthoz életemben nem nyúltam hozzá, elvből mert Activision, aztán mert WoW. Kipróbálgattam többet is, Silkroad, meg a fene se tudja miket, sosem ragadták meg a képzeletemet és dög unalmasnak tartottam, hogy órákkal a játék kezdete után is kis szutyok állatkákat kell gyilkolnom, mert az annyira fontos. "Komolyabban MMORPG-vel néhány hete kezdtem el foglalkozni, de azt is a mobiltelefonomon, szóval szerintem ez sokat elárul :D Pár hete viszont ingyenes lett a DC Universe Online, hát azt persze, hogy ki kellett próbálnom, hiszen szuperhősködni jó. Egy pár órát ezzel is elszórakoztam, egy nagyon csúnya és gonosz karakterem van és azzal püföltem a népet, de hopp, kb harmadik nap már el sem indítottam. Nem rossz, nem törlöm le, de valahogy nem éreztem azt, hogy most folytatnom kell a játékot, hogy 80-as szintű szupercsillagharcosnagyanyó legyek. Azt azért még megjegyezném a DC Universe-el kapcsolatban, nagyon szép grafikája van, az Unreal 3 enginnek hála. 

De térjünk vissza a hétvégére. Star Wars. Old Republic. Karakter kész, belépünk. Húazannya! EZ ÚGY SZAGGAT, HOGY ROSSZUL LESZEK! Ez egy headshot volt a számomra, hiszen nem erre számítottam, látszik, hogy valamennyire butított a grafikája, hogy a karaktertextrúra mérete kisebb legyen és ne látszódjon a legkisebb szőke szörszáll is a karakter orrában, de ettől függetlenül csodálatosan szép volt, csak szaggatott. Mindent lehúztam, még mindig szaggatott, de elviselhetően. Sanraith később csatlakozott be, de Jedi tanácsosként lépett be, így egy területen kezdtünk, Grimes valahol máshol. És innen kezdődött el az, ami miatt bánom, hogy egy csóró vagyok és nincs pénzem előfizetni, de ROHADT KIRÁLY ÉS EPIKUS A JÁTÉK! Egy csoportba voltam Sanraithttal és együtt írtottuk a csúnya rossz Flesh Raider. Egy Twi'lek bolygón kezdtünk, itt van egy Padawan akadémia (bár megmondom őszintén, hogy olyan idős padawanoknak mint mi (lásd fent a képen) nem értem, miért csak játékkardot adnak a mesterek, amikor a kis 10 éves gyerekek már fénykarddal hadonásznak az oviban.), és innen kezdünk, mesterünk küldetéseit követve. Mivel Sanraithnak más volt a mestere, így ő más küldetéseket kapott, de én is láthattam az ő küldetéseit és viszont, sőt, segítettük is egymást.

Aki ismeri a KOTOR-t, az képzelje el azt a játékot csak multiban. Ennyi. Semmi különbség nincs, egyszerűen csak annyi, hogy amit eddig egyedül csináltál, most másodmagaddal is megteheted! Tehát ha a történet érdekel, jó helyen kopogtatsz: A The Old Republicban minden küldetést egy olyan karaktertől kapsz, akivel beszélgethetsz, és befolyásolhatod a küldetés végkimenetelét, sőt, a történetét is! Ez volt mindig is az erőssége a Bioware játékoknak és most sem hazudtolták meg magukat (a Dragon Age 2-őt most felejtsük el). A játék linearitása kb. olyan, mint a KOTOR-nak. Tehát folyamatosan előrevisz a játék, nincs olyan szabadság mint egy Elder Scrollsban, de azt megkapjuk, amit eddig a fejlesztőktől megszoktunk. Mikor pedig megkaptam a fénykardomat, a világ kinyílt előttem.

Kapásból felmehettem a köztársasági flottához, ahol további mesterek okítottak, majd ezután elindulhattam Coruscant-ra is, ahol újra felvehettem a történeti szálat. Itt találkozhattam először Grimessel és együtt vágtunk bele egy Flashpoint küldetésbe. Ez egy olyan küldetés, ami közös és a Köztársasági flottában történt támadást dolgozza fel. Történet alapú ez is. A Birodalmiak a hajónkat egy vonósugárral fogva tartották, majd megszálló csapatokat küldtek a hajónkra. A Birodalmiak Moff-ja a megadásunkat kéri, mi pedig nem adjuk meg magunkat... Mi vállaltuk magunkra a feladatot, hogy kisöpörjük a betolakodókat, majd a másik hajóra átszállva lekapcsoljuk a vonósugarakat. Igen ám, de nem csak birodalmi droidok támadtak meg minket, hanem Mandalór harcosok is, amikről tudva levők, hogy nem komálják a Köztársaságot, így nem kis támadóerővel egy bazi erős harcossal nekünk ugrottak. Ha velük végeztünk, át a birodalmi hajóra és ott kaszabolni a népet. Itt már négyen játszottunk, két kívülállót is behívtunk a csapatba, hogy sikeresek legyünk. Kellettek. Végül egy utolsó csatában egy Sith nagyúrral kellett megküzdenünk, de hála a tervezőnek elesett, a flotta megmenekült hála a pind... nekünk na.
 

A sztori szempontjából tehát nincs hiba. Többször kell morális döntéseket hozni, ám itt jó kis dolgok jöttek elő: Míg én a sötét oldali válaszokat nyomogattam, addig Sanraith az igaz hű jedi útját követte... Így végül a párbeszédek alapján dőlt el, hogy most csúnya gonoszan, vagy szelíd lovagként fogjuk teljesíteni a megbízatást. 

A zenék ütnek. Nem kicsit. Talán valamivel több eredeti, John Williams féle átdolgozást kapunk, mint a többi KOTOR-ban, de itt inkább keverték őket. A hangokról pedig kár beszélni, mivel mindenki beszél hozzánk, mindenkivel beszélhetünk, sőt, mi is tudunk beszélni, így egyáltalán nem csodáltam, hogy a kliens 25 giga. Ennyi beszédet felvenni, leszinkronizálni, belerakni, hát apám, nem semmi.

Összességében egy picit sem csalódtam a TOR-ban. Minden olyan, mint a KOTORban, interaktív világgal, amiben minden befolyásol mindent. Egyszerűen a történet miatt és a tökéletes Star Wars hangulat miatt nem bírod abbahagyni. Mondanám, hogy a játék beszerzése minden Star Wars fanatikusnak kötelező, de az ára miatt én még várok ezzel a kijelentéssel, noha úgy gondolom, évekig nem fog változni ez a része a történetnek... Aki úgy érzi, hogy egy hónap alatt kitolja, annak a teljes verzió megvásárlásával erre egy hónap lehetősége van, különben havidíjat fizethet. Így tényleg csak azoknak javaslom szívből, akik e nélkül nem tudnak élni vagy amúgy is WoWoztak és értelmesebb helyre akarják elkölteni a pénzüket :D Az ára nem véletlen, ez az Electronic Arts legnagyobb beruházása, soha nem fektettek bele még semmibe sem ennyi pénzt, mint ebbe a játékba, így érthető, miért fontos, hogy sikeres legyen... A Bioware mindent megtett, hogy a legjobbat alkossa, sikerült neki, de a kérdés az, hogy a játékosok is így gondolják-e ezt... Én így gondolnám a helyükben...

Az erő legyen veled, mindig!

Címkék: blog érdekes teszt kritika játék star wars én videojáték bejegyzés tesztelés bemutató world of warcraft mala khal

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr393426877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanraith 2011.11.30. 21:48:42

Hát én is iszonyat nagyon élveztem, kár hogy ennyire sokat kérnek majd érte. Ha lesz IRL társam, aki játszana velem, akkor nem lesz kérdés, hogy megveszem-e.

Sanraith 2011.11.30. 21:48:42

Hát én is iszonyat nagyon élveztem, kár hogy ennyire sokat kérnek majd érte. Ha lesz IRL társam, aki játszana velem, akkor nem lesz kérdés, hogy megveszem-e.

Márkusz · http://soamarko.wordpress.com 2011.11.30. 22:17:07

Birodalmiak? What?
Ezek akkor már csak kamu Sithek?

Én még mindig vágyok arra a badass Revan-os story végére amit most már soha az életbe nem fognak megcsinálni. :(

zolij 2011.12.01. 13:51:27

@Márkusz: Sith Empire, szóval nem a filmekben látható Birodalom. A Revan sztori pedig állítólag folytatódni fog benne.

ColGregory 2011.12.02. 09:37:35

Biztos nagyon jó lehetett, én sajnos elfoglalt voltam 7végén, meg sokat kellett tanulnom. :(

Mondjuk mindig is rablásnak tartottam az ilyen fajta játékokat, ahol nem elég, hogy egyszer már megvetted a játékot, de még utána minden hónapban ki kell fizetned a játék eredeti árának majdnem/több mint a felét...

Azért egyszer kipróbálnám, de nem tudnék érte havonta 7000 HUF-ot fizetni...
süti beállítások módosítása