twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Segítsetek! Hogyan döntsek? (Videózás)

Abydos 2010.08.31. 11:22

Elég érdekes dolog történik manapság velem, azt nem tudom, hogyan és miért, de sokaknak tetszenek a videóim és már több ajánlatot is kaptam, hogy van e kedvem csatlakozni egy-egy oldalhoz, mint videókritikus. Nem Vezekényi Lacis bejegyzés következik, miszerint filmstúdiók és a BBC ajánlatát utasítottam vissza, csupán kicsiben vannak ilyen dolgaim. :D

Eddig 3 ajánlatom volt, ebből 2-őt visszautasítottam. De most jött egy újabb ajánlat. Nem tudom, tényleg, az a baj, hogy olyan vagyok, azt csinálom és akkor amikor kedvem tartja. Ha minden nap készítek egy vagy több videóbemutatót, akkor azt azért teszem, mert a kedvem úgy tartja, de van olyan, hogy hónapokig nem foglalkozom valamivel, amíg újra meg nem jön hozzá a kedvem. Jó példa erre pl a könyvem is, amihez lassan egy hónapja hozzá nem nyúltam, de előtte is volt ilyen, hogy minden nap megírtam vagy húsz-negyven oldalt, majd pihentettem hetekig, újra megírtam egy fejezetnyi szöveget és megint pihentettem. Ilyen teljesítménnyel én nem tudom, hogyan tudnék kötelezettségeket vállalni hobbi szinten, úgy, hogy nem munkaként....

A videózást is magamnak találtam ki, hogy fejlesszem magamat és az improvizációs képességeimet, hogy tudjak folyamatosan beszélni akkor, ha kell, semmi komolyabb célom nem volt velük kapcsolatban, erre 3 ajánlat van az asztalomon... 

Az elsőt a hamarosan induló darkside-crew.atw.hu oldaltól kaptam, amin bár gondolkodtam, megtisztelt, de hamar "lesöpörtem". Ekkor még "csak" erre gondoltam: "Nem szeretném magam elkötelezni, nem szeretném, ha csak egy valakiknek készítek videókat, azt szeretném, hogy amíg én a videóimat ingyen készítem, addig mások is "FREE termékként" lássák. Ne legyenek benne más logói és elérhetőségei, csak az enyém...

Ezután egy újabb ajánlatot kaptam, ezúttal power-on.blog.hu-tól, ami már egy régebb óta készülő blog. Az alap indok, amiért nem vállaltam el, az az előzőhöz kapcsolódik. Viszont itt már gondolkodtam a dolgon, hogy milyen lenne, ha esetleg tényleg valakinek írnék. MSN-en megköszöntem az ajánlatot, de végül elutasítottam ezt is.

Most este olvasom a legújabbat, most már tényleg nem tudom, mit kellene csinálnom. A G4L hamarosan induló oldal lesz és ebben is lesz rendesen lehetőség. De itt is, az ajánlat nagyon megtisztelő, de ezek után már tényleg nem tudom, mit kellene tennem... Ha esetleg egy nagy oldal lesz (ami a másik kettő esetében is fennállhat) akkor bánhatom, hogy nem éltem időben az ajánlattal (később bekérezkedni meg ugye bunkóság). Viszont félbehagyni semmit sem szeretnék, ha esetleg már nem akarok több videót csinálni, akkor csak úgy ott hagyjam bármelyiket is? Szóval nem tudom, ezt is vissza kellene utasítanom? Úgy érzem, hogy fájdalmasan, de igen...

Sok oldalon voltam már hírező vagy tesztelő, egy helyen kaptam eddig érte pénzt, akkor sem voltam annyira oda a dologért. Pusztán lelkesedésből oldalaknak beszállni segíteni, úgy érzem már nem tudok, rendesen van annyi negatív tapasztalatom az ilyenekből, hogy... egyszerűen nem, már "kiégtem" ezekből... Nem tudom, hogy mennyi ideig szeretnék én még videókat kreálni. Van még 5-6 játék amit (jelenleg) szívesen bemutatok de utána mi lesz? Megunom és ott hagyom őket? Az nem lenne túl szép tőlem, ha már megtiszteltek a bizalmukkal...

A másik, ami miatt tényleg nem akarok nagyobb hátszelet, az a videóim minősége. Képi és hangi dolgokban én megpróbálom a lehető legjobbat kihozni a játékokból és a számítógépemből, igazából ezen a téren csak a technikám szab határt. De mi van a magával a tartalom minőségével? Én úgy készítsek kritikát másoknak, hogy még a New Game-et sem tudom helyesen, angolul kiejteni és a videók előtt a Google Translate gépi fordítójával mondatom el angolul a szavakat magamnak? Úgy készítsek bemutatókat, hogy az írott és hallott szövegeknek a negyedét sem értem, mert hót hülye vagyok angolból, a történetről csak tippmix szerűen tudok nyilatkozni? Úgy készítsek videót, hogy mivel nincs forgatókönyvem, bármikor fatális hülyeségeket mondhatok (ami szinte minden videómban megesett már, kivétel a forgatókönyves C&C4, de ott maga az egész egy napig készült, itt a videó felmondása és az elkészítése között szinte nincs is különbség, ha negyed órás a videó, 20 perc alatt készen vagyok)? Ráadásul úgy készítsek videókat másoknak kérésre, hogy a Movie Maker nekem bőven elég, vágás nélkül teszek amit teszek, totálisan minimalista, hibás mondatokkal és beszédhibákkal teli? Többet pedig úgyse tennék...

Mondom, úgy hogy olyan dolgokat mondhatok, amiket elő szövegben elnéznek hibaként, de tesztként már nem. Nincs erőm és türelmem vágni, nincs erőm és türelmem forgatókönyvet írni, nincs erőm és türelmem újra és újra felvenni a szöveget, végigjátszani egy játékot ha nem tetszik vagy nagyobb munkálatokat, utánanézéseket végezni, ha mindez amit felsoroltam csupán hobbi lenne, csak kötötten, fizetség nélkül... Ilyenekre egyszerűen nekem már se időm, se türelmem, se erőm. Egyszóval, nem tudnám garantálni a minőségi és megbízható munkát!

Szóval kérdem én, ti mit tennétek a helyemben? Nem mondom, hogy hallgatok rátok, de még az is lehet :D Csak kérdem, hogy megerősíthessem magamban azt, hogy helyesen vagy rosszul döntenék-e.

Címkék: blog én bejegyzés kérdőív

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr782260452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanraith 2010.08.31. 12:20:27

Erre én is csak annyit tudok mondani, hogy sokkal szívesebben programozok hobbiból, mint mikor valamilyen munkához kell. Nem tudom, hogy van pontosan ez a lehetőség, de ha kiraknák azokat, amit csak úgy magadnak csináltál, az nem lenne egy jó megoldás?

keridenes 2010.08.31. 12:23:00

Háááááát, nehéz döntés.
Attól is függ szerintem, hogy ők mennyire fogadnak el téged. Ha megértik, hogy nem úgy dolgozol, hogy "minden kedden videó", akkor talán megpróbálhatnád, de az, hogy kifogysz a játékokból, az ellene van szerintem.

Meg ugyebár nem saját honlapod lenne, szóval ha te egy ideig nem is publikálnál, a másik 1-2-3... nem tudom mennyi tag lehet, hogy elbírná addig is tartani újdonságokkal.

Én magam nem vagyok társulós típus, egyedül szeretek dolgozni, kötöttségek és határok nélkül. Meg ha a vágatlan videóid megnézése során figyeltek fel rád, valószínű, hogy tetszett nekik, szóval talán ezen nem kell változtatnod, hisz ha nem tetszene nekik, nem kértek volna fel, vagy ha igen, kijelentették volna, hogy vágd meg őket. Szóval szerintem ha valami meggátolhatja, hogy elfogadd, az az, hogy hamarosan kifogysz a játékokból. Talán még az is lehet, hogy az lenne a gond, hogy "rendszertelenül" adsz ki videókat, bár szerintem ezt látták a dátumok alapján.

Tudom, hogy eddig tök nyilvánvaló dolgokat mondtam, amiket te is tudtál eddig, szóval nem sokat segítettem, max annyit, hogy én nem vagyok társulós típus.

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.08.31. 12:49:08

Köszi nektek :D

@Sanraith: A második oldalnál felvetettem már, mint lehetőség, hogy felajánlom a videóimat, de ott nem fogadták el, mint opció.

bear_bacsi 2010.08.31. 12:57:41

Ez csak is a te döntésed, és szerintem nagyon jók így vágatlanul a videóid. Ahol az angol tudásodról meg a minőségtől írsz, az badarság, angol tudás nélkül is lehet jó videót csinálni. Az összes videód nagyon jó akárhogyan is csináltad, és várom a többit is.
süti beállítások módosítása