twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A nagy bejelentés: Könyvet írok!

Abydos 2010.05.04. 09:58

Igen, mint látjátok úgy döntöttem, hogy könyvet készítek.

Az egész az Agyrázkódás sorozatommal kezdődött. Igyekeztem valami újat nyújtani, ami eddig másnak még nem jutott eszébe. Közösségi szinten történetet írni, ahol az olvasók szabják meg a szavakat. Ez sokatoknak nagyon tetszett, ezért folytattam egy pár részen keresztül, egészen addig amíg láttam, hogy már nem tudom sokáig húzni Fejszász Géza történtét.

Sokan mondtátok, hogy egy tök jó könyv lehetne belőle. Én azt akkor is tudtam, hogy könyv formájában ez nem állná meg a helyét, nem kapott nagy ellenőrzést a fogalmazás, sokszor nem olvastam el újra mit írtam így tele lehettek értelmetlen és magyartalan mondatokkal, azt csak úgy írtam pusztán szórakozásból. A jogi problémákról nem is beszélve, mert pl a képregény karakterek mind-mind védettek szerzői jogilag, egy ilyen kis blogon viszont azt hiszem nem nagy bűn felhasználni ezeket, egy ingyenes kis sztoriban.

Viszont megtetszett a dolog és kedvet kaptam. Úgy gondoltam, képes vagyok tényleg kiagyalni egy saját történetet, amihez nem kell kölcsönöznöm jediket vagy szuperhősöket más történetekből, hanem a saját univerzumomban, képes vagyok saját hősöket kreálni.
Ha már évek óta blogolok egy szűk, de kitartó közösségnek (bár megjegyzem, nagy részben magamnak blogolok, hogy legyen valami írásos emlékem), akkor miért ne tehetném ezt egy könyv formájában, mármint az írást.

Sokat agyaltam már azon, mit tudnék kezdeni magammal. Úgy éreztem, hiába vagyok kreatív, ha ezt anyagi vagy bármilyen formában hasznosítani nem tudom. Én szeretem a filmezést és szeretem a videojátékokat is, de megfelelő szaktudás nélkül nem igazán vennének be bárhová, ami komolyabb dolog.
Filmet szívesen készítenék, de csak író-rendezőként. Videojátéknál szintén nagyon szívesen lennék író is és rendező is, mert a technikához nem értek. Ezért egy olyan alternatívát választottam, amibe nem kell több millió Forintos befektetés és a végeredmény csak rajtam múlik, itt jöhet ki igazán mit tudok, így a könyv írást választottam. Fontos számomra, hogy kötetlen, akkor csinálom amikor kedvem és kreativitásom van hozzá. Olcsó, ezért nem kell rengeteg pénzt belenyomni vagy kérni valakitől. Megmutathatom, hogy mit tudok, ez akár pozitív lesz akár negatív, mégis csak egy jel lesz magamról, hogy itt vagyok.

Az újságírást is nagyon szívesen űzném. Úgy gondolom, hogy van elég élettapasztalatom a videojátékok terén. Sőt, semmi másban nem vagyok ennyire jártas, mint ebben, így szívesen tesztelnék bármit és véleményezném. Sajnos itt is nehéz bekerülni olyan helyre, ami már fizet is a munkádért, ezért még jegelem a dolgot.

A Rendszergazda képzésre rájöttem, hogy nem érdekel. Ez a sok hálózatos cucc, ami tele van számolásokkal és egyéb számomra fölösleges dologgal ráébresztett arra, hogy semmilyen szinten nem vagyok olyan, aki a dolgok mélyébe szeretne látni. Értem ez alatt, én szívesen megcsinálom a dolgokat, de a miértjére nem szeretek választ adni.

Alkotni szeretek, erre talán a blogom indításával jöttem rá igazán, de már a régi Tiberium Wars Help oldalunkkal is feltűnt, milyen jó érzés írni, ez a cnctw.hu adminságával jött ki nálam igazán.

A most készülő könyvem sok tekintetben más lesz mint az eddigi munkáim. Elég komolyan gondolom a dolgot, pedig legfőképp ezt is magamnak készítem és nem másnak, az már csak külön öröm, ha tetszik valakinek. Ez lesz az első fizetős szolgáltatásom, de itt nem kell egyből remegve nagy összegre gondolni, kb. 400 Ft-ért tervezem adni és Elektronikus könyv formájában, mert a nyomdára nekem nincs pénzem, így nektek sem kell a nyomdáért fizetni, csak a tényleges tartalomért. Úgy gondolom, ez nem nagy összeg, ha valaki csalódik a könyvemben, talán nem fog 400 Ft-ot megsiratni, ha valakinek tetszik, akkor az úgyis örömmel adott ki ennyi pénzt érte.

Szerencsére nem vagyok egyedül, a zárt bétateszter csapatom nagyon rendes velem és ha bármi problémám van segítenek megoldani a dolgot, teszem azt például hibajavítások vagy logikai bakik felkutatása. 
Eddig az első fejezettel vagyok kész, ez margótól függően 20-24 oldal lehet. Azt azért érdemes tudni róla, hogy minimum 100 oldalasra tervezem a tényleges tartalmat, de azt nem tudom, hogy végül mennyi is lesz. 

Ez már a 2. verzió. 13 oldalt voltam kénytelen a kukába dobni, mert rossz és snassz koncepció alapján szerettem volna felépíteni, amit én sem szeretnék olvasni. Egy Sci-Fi fantasy-t terveztem, de hamar rá kellett jönnöm, ez nem így működik, bár a háttértörténetet és a háttérvilágot nagyon részletesen kidolgoztam, sajnos nagyon steril világot képzeltem el jövőnek, ami nekem sem tetszik, lehet valakinek igen, de nekem nem. Így egy jelenkorban játszódó fantasy világ keveréket készítek. Az univerzumnak saját szabályai lesznek, de az élvezhetőség miatt valamennyire keveredni fognak más univerzumok lényeivel, teszem azt sárkányok, törpék, szellemek, elfek stb.

Nagyon fontos megjegyeznem, hogy nagyon nehéz dolgom van a könyv készítéssel kapcsolatban. Én egy olyan ember vagyok, aki nagyon szeret olvasni cikkeket, teszteket stb, de soha nem olvasott el önszántából egy könyvet sem, mert még egy könyv sem érdekelte. Star Wars fan lennék vagy mi, de még az SW könyveket sem tudom elolvasni, nem érzek rá késztetést, pedig imádok mindent ami ezzel az univerzummal kapcsolatos. 
  Így viszont az a veszély áll fent, hogy az évezredekkel ezelőtt elolvasott pár kötelező olvasmány kevés élettapasztalatot ad egy könyv szerkezetéről. Sajnos vaktában lövöldözök, nem tudom, mit és hogyan kellene leírni, ezt a hiányosságomat nagyon nehéz lesz pótolni, de igyekezni fogok a legjobb eredmény érdekében. Filmet sem lehet készíteni, ha nem láttál még egyet sem előtte, hát kb ez is így működik, így még csak tanulom a szakmát. Így viszont sokan mondhatják magukban, mit akarok és miért akarom kigúnyolni a könyv intézményét, de mint leírtam, főleg magamnak csinálom, de annyi bizonyos, hogy az évek során felhalmozott folyóiratok, cikkek és tesztek olvasása és blogolás útján szerzett tapasztalataim nem voltak hiába valóak, mindent megteszek a legminőségibb eredmény érdekében. A 2009-es Smarter Hungary verseny megnyerése is kemény, fárasztó feladat volt, de megérte, hiszen az volt az első olyan tapasztalatom, amikor tényleg, sok ember elismerte a munkámat és tehetségemet, ilyenben még iskolai szinten sem volt tapasztalatom, nem hogy országosan, így szeretném ha ez a könyv is hasonlóan jól sülne el számomra.

Örömmel jelentem, hogy ma jön meg hozzám a Command & Conquer Tiberium Wars könyv és így megtörik a jég, végre lesz egy könyv amit önszántamból elolvasok :) Ez a könyv sok tekintetben alapja lesz a készülő könyvem szerkezetének, sokat fogok belőle tanulni.

Röviden ennyi lenne a könyv előkészületének a sztorija. Még fogok írni a könyvről, hogy készül, mit csinálok most stb. Szóval ha gondoljátok figyelemmel kísérhetitek az alakulását, erre több helyen is van lehetőséged. Itt is, de főleg a Facebookra és a twitterre helyezem a hangsúlyt. Ha erre a két linkre kattintasz akkor követhetsz is :)

Címkék: blog könyv én bejegyzés bemutató figyelem figyelmeztetés

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr721973204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Disznajházy uraság 2010.05.04. 22:04:43

Sok sikert hozzá :D Majd ha kész lesz egy úgymond "béta" változat, szívesen elolvasnám, és segítenék a fent említett történeti dolgok és egyéb dolgok "leellenőrzésével :) Könyvet azt sokat olvastam, így remélem, csak tudok majd az ilyenekben segíteni, ha te nem vagy jártas xD Csak egyet kérdezek. Mi vagy ki a főhős? Csak mert ezt az információt valahogy sehol nem találtam meg xD

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.05.05. 11:45:41

A főszereplőről és az összes többi fontosabb dologról egyelőre még itt találsz információkat :) www.facebook.com/pages/Roland-Konyv/118727608148264

Disznajházy uraság 2010.05.05. 16:28:00

Tyühű, hát érdekesen hangzik. Kíváncsi vagyok, mi lesz a régészeten. Biztos meggörbül a téridő valamiféle negatív energia hatására, és létrejön valami féreglyuk vagy portál XD
Vagy egy gonosz szellem kezdi el kergetni a nőt. Kíváncsian várom :D
süti beállítások módosítása