twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ma és a Dragon Age: Origins

Abydos 2010.02.10. 00:28

Bevallom egy percig sem gondolkodtam azon, hogy létrehozzam-e ezt a bejegyzést. Hát amit a Dragon Age tud, az csodálatraméltó. De előtte egy szokványos bogbejegyzésszerű kitérő:

Ma
  Mint már tudjátok, nem is olyan régen a Gamekapocs rádión megnyertem ezt a gyöngyszemet. A postás bácsi ma 11 órakor hozta meg, olyan hamar kirohantam érte, hogy csak úgy repkedtek körülöttem a tárgyak. Izgatottan kibontottam a csomagolást. Éreztem, hogy van súlya, az ilyen csak jót jelent :) Habár semmi csodálatra méltó nem volt a csomagolásban, azért örömmel vettem tudomásul, hogy máris 2 DLC-t letölthetek feljelentkezés után a játékhoz! Elindítottam a telepítőt, de tudtam, hogy most nem lesz időm kipróbálni, max beállítani a dolgokat, ugyanis a volt osztályfőnökömmel lesz találkozóm, elmegyünk az Árkádba, körbenézek a Media Marktban (többek közt Mass Effectet keresek) és ha hazajöttem csak akkor lesz időm a DA-re. Az Árkádban még bementünk az Adidas boltba, 12 ezer forintért van Star Warsos póló, de annyira nem tetszett, hogy annyiért megvegyem :D A Media Marktban még Mass Effekt sem volt és az 576-ban Haegemoniát kerestem, ott sem volt semmi... Mindegy, legalább nem költöm el a pénzem... Bár a Mass Effect nem hiszem, hogy pénzkidobás lenne :) Elbeszélgettünk, jó pár dolgot megtudtam a régi sulimról, mindig azt hittem ennél rosszabb már nem lehet... de lehet, örülök, hogy eljöttem onnan.

Hazajöttem. Nem akartam elkezdeni a Dragon Age-et anélkül, hogy ne stimmelne minden. Commodo tűzfalat használok és elég szépen fogta a játékot, indulás után nem tudtam bejelentkezni az online profilra, de addig amíg ezt meg nem csinálom, nem akartam elindulni. Végül egy újraindítás segített... vagyis akarom mondani, kifagyott a gépem, de az újraindítás segített :)

Kb fél 3-kor ültem neki játszani, kisebb kihagyásokkal. Most az azután történt 5 óra játékidőt fogom elmesélni nektek :) 

Élménybeszámoló: Dragon Age Origins

Képzeljük el a Gyűrük Ura, Might and Magic és az Elders Scrolls világát. No kb valami hasonló univerzumban játszódik a Dragon Age is. De olyan szinten csodálatos a játék, hogy nehéz szavakba önteni. A játék legelején már egy történelem lecke részesei lehetünk. Egy narrátor elmagyarázza nekünk a világon mi a helyzet. Egy szép nagy világban élünk, amit gonosz lények terrorizálnak. Ezek az éjfattyak.  A legendák szerint olyan mágusok hozták létre őket, akik a mennybe akartak jutni, de a dolog fordítva sült el és elpusztították azt, így valamilyen úton módon a halott lelkek, démonok, szellemek vagy nem tudom mik (azért még nekem is zavaros a történet) a földön barlangokban élve bujdosnak és hébe-hóba megtámadják az emberi világokat. Több száz éve háborúznak a lények és az emberek, már 4 ilyen nagyobb csatát túl élt az emberiség ezt veszedelemnek hívják, ám a következő a küszöbön áll. A lények hamarosan összehangolt támadást fognak indítani az emberek és a törpök ellen, (aprópó, a törpök egy kihalóban lévő faj, ugyanis elvesztették a legutolsó háborút a lények ellen) de ezt csak egy vezérdémon segítségével tudják hatásosan megtenni, az irányítja a csapatokat és ez alapján lesznek képesek összehangolt támadásra. Ám a démonoknak test kell, akiket megszállhatnak. Egyelőre még nem tűntek fel vezérdémonok a csatatereken, de lehet érezni, valami baljós közeleg. Az eddigi veszedelmeket viszont csak egy Szürke Kamarás nevű csoport tudta megállítani. Ők viszont elég kevesen vannak, de a legjobb harcosok Fereldenben.

A lényeg, hogy a törióra után belevághatunk karakterünk készítésébe. Én egy emberi nőt választottam, aki nem mellesleg egy mágus. A karakterkészítésről azt kell tudni, hogy mindegyik karakter más előélettel kezd ezáltal nagyon sok újrajátszhatósági lehetőséget ad! Áh. Az a kidolgozottság ami már innen sugárzik a játékból... Na, visszatérve. Én embert választottam, az ennek a világnak a domináns faja, mindenből jártasak egy kicsit. Még 2 fajt választhattam volna. Az egyik a törp, ami nem tud varázsolni és mint írtam, kihalófélben van, a másik egy elf karakter lehetett volna. Az elfekről azt érdemes tudni, hogy ők az emberek rabszolgái, nyomorban élnek és a kultúrájukat már rég elfelejtették.

Az első küldetésem egy beavatási szertartás volt. El kellett mennem ébren az álomvilágba. Ez a beavatási szertartás amúgy nagyon poénos. Ha túlélem és nem száll meg egy démon, varázsló lehetek, ha meghalok és megszáll egy démon akkor a varázslók ölnek meg. Mert a démonok ugye megszállható testet keresnek amivel a valóságba mehetnek. A lényeg, egy kiút van. Ja, persze van olyan, hogy lecsendesítenek, de az nem okés, mert akkor elveszik a varázserőm, sőt ilyen kb zombiféle lesz az ember, nem lesz többé érzése. A játékban lehet találkozni ilyen rendkívül izgalmas karakterekkel :) 

Nem szívesen árulnék el többet a sztoriból, nem is nagyon tudnám, hiszen van vagy 12 féle kezdés, ki tudja mit csinál a többi :) Szóval az álomvilág volt a tutorial (bár még mindig tart, sehol sem tartok a történetben).

Játékmenet

Kotor féle. Legalábbis ahhoz nagyon hasonló. 4 karaktert irányíthatsz és harcok előtt megállíthatod az időt, hogy felépíts egy sikeres taktikát. Kiválasztod kivel milyen támadást szeretnél csinálni és amikor elindítod az időt, végrehajtják a parancsokat. Automatikusan is cselekszenek persze, de minél nehezebb fokozaton játszol, annál inkább szükség van erre a segítségre.

Tárgyakat gyűjthetsz, lophatsz, elvehetsz, amit akarsz. A karakterekkel beszélgethetsz, a beszélgetések végkimenetele rettenetesen változó lehet, minden momentum hatással lesz a későbbi történetedre, így fontold meg, kivel mit és mikor beszélsz. Az egyik barátomról a játékban kiderült, hogy tiltott mágiát használ, de lehet ha máshogy alakulnak a beszélgetéseim erre sosem derült volna fény. Aki viszont utálja a párbeszédeket, az ezt a játékot felejtse el, a nagy része azzal megy el, hogy könyveket és történeteket olvasol és másokkal beszélgetsz.

Grafika, zene és a többi

Csodálatos, fantasztikus, magával ragadó, lehengerlő, könnyfakasztó. A lényeg, hogy párját ritkítja az egész, bár a grafika nem a csúcs, de az is gyönyörű. Egy olyan hangulat ömlik rád a képernyődön és a hangszóróidon keresztül, hogy fuldokolsz a vágytól, hogy újra belemerülhess. Én játszottam a KOTORral és az Oblivionnal, Heroes és Dark Messiah-val, de ez akkor is lenyűgöz és csodálom. Tegnap még a Kotorral játszottam a második végigjátszásomat, valahogyan most nem érzem, hogy folytassam :) Az újdonság érzet miatt lenne? Nem, a kíváncsiság és az élmény miatt. Jelen bejegyzésem közben is a csodálatos zenéjét hallgatom a háttérben. A zene egy játéknál nagyon fontos hangulati elem és itt is dominál. Nem ragozom na. A környezeti hangok is tökéletesek, semmi kivetnivalót nem találok bennük. Minden passzol. Nagyon 5.1 kompatibilis, megyek kis faluban, 5.1 hangrendszerrel az ember tényleg elhiszi, hogy ott jár, a beszélgetések, madarak, rovarok illetve a kutyák hangjai mind-mind a valóságérzethez a legközelebb emelik a játékot. 

Kipróbáltam 3D-ben is a játékot, 1 órán keresztül a kék-piros szemüvegemmel játszottam az Nvidia videokártyámnak hála. Itt is remekül teljesít a játék, bár színtelen volt, de ez a elavult 3D-s szemüveg hibája. Ha lenne pénzem, most beruháznék Nvidia szemüvegre és megfelelő Samsung monitorra. De nincs pénzem sajnos...

A gépigénye meglepően baráti, legalábbis ahhoz képest, hogy az én gépemen fullon élsimítás nélkül simán fut. Ez kb azt jelenti, hogy valószínűleg régebbi gépeken is szépen elfut alacsonyabb beállításokkal. Bár így is néha belassul, 20 FPS alá nem megy.

Ami még érdekesség a gépigénnyel kapcsolatban, hogy a Dual Intel procimat, ami 2,6 ghz-et tud magáénak 100%-on eszi. Döbbenetes, de tényleg. Nem tudom hogyan és miért nem szaggat tőle a játék de még a gép is egész szépen fut így. Nem tudom. Általában a videokártya memóriám szokott kevés lenni, nem a proci. Bár ha játék közben kimegyek böngészni, szeret kifagyni a gép. Ezzel vigyázni kell.

A másik cukisága az a helyigénye. Tudta, hogy a Dragon Age Origins mindenféle kiegészítő és profil nélkül csupán csak 16 gigát eszik a merevlemezéből? És kaptam egy 2. lemezt is, amit a telepítőnél nem kért. Bizony, a játék megköveteli a lemezt! Gigantikus játékról beszélünk, rég láttam olyan játékot, amihez szükségeltetne lemez és Electronic Artsos. És ráadásul 2 is! Emberek, ez a játék azon ritka játékok közé tartozik, amiről folyamatosan olvassa az adatokat. Ez nem olyan, hogy másolásvédelem miatt kell a lemez, neeem, ide tényleg kell! 10 éve nem láttam ilyet kb. És ráadásul kettő lemez, ezt nehéz feldolgoznom.

De nem elképzelhetetlen. Tavaly hallottam a játékról először és akkor is a megjelenés előtti verseny miatt. A lényeg az volt, hogy a világ csapatai összemérték erejüket, Magyarországot egy újságíró csapat képviselte és végül meg is nyerték a versenyt, leelőzve a Bioware Community csapatát és az összes többi országét is. No a lényeg az, hogy ez egy 24 órás verseny volt. Ez idő alatt a magyar csapat a játék 16%-ig jutott el és ezzel lettek elsők! El tudjátok képzelni, ha valaki nem versenytempóban játszik hanem normális emberi sebességgel, mindent elolvasva meddig tarthat ki a játék? Gigantikus? Neeem. Epikus inkább... Egyik fejlesztő elmondása szerint, neki 70 órába telik megcsinálni a játékot, úgy, hogy tudja, mit hol talál és tud mindenről mindent. Halandó embernek tehát valószínűleg a 100-nál több óra a reális és azokban az időkben, amikor a játékok 5-6 órásak, ez igencsak megváltás. 

Végszó
  Jó egy órája írom a szimpla élménybeszámolót. Gondolom érződik a csodálatom a játék iránt. Játék... Játék... túl művészi és tökéletes, hogy játéknak nevezzem. Egyértelműen 2009 legjobb játékát kaptam meg, ki a fenét érdekel a CoD6 meg a többi hülyeség, amikor ilyen gyöngyszemeket gyárt a Bioware mint ez is itt. Kőbe véstem a fejlesztők neveit, már nézem a lehetőségeket, hol és kitől tudnám jó áron megvenni az első Mass Effect részt, úgy érzem csak hiányos lehet az életem a Bioware játékok nélkül. Még igyekszem valahogyan végigvinni a Kotort megint illetve elkezdeni a KOTOR 2-őt, ezt folyamatosan vinni és közben Mass Effectezni. Nehéz így, de mindent megteszek, hogy behozzam a Bioware lemaradásomat, szemrebbenés nélkül megbízom a stúdióban és az Old Republic még csak jövőre fog jönni!

Elégedett vagyok, szegényebb lennék ha nem én nyertem volna meg ezt a példányt.

Címkék: én bemutató dragon age

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr941744452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása