twitter

twitterem közvetlen elérése

Friss topikok

Címkék

abydosnovella (6) ace combat (3) activision (7) agyrázkódás (6) agyrázkódás (3) anime (4) április 1 (3) atomenergia (1) atomerőmű (1) autó (1) az emberiség utan egy nappal (4) a jelen árnyai (1) battlefield (4) battlestar galactica (1) bejegyzés (571) bemutatkozás (3) bemutató (263) bio etanol (1) bkv (4) blog (210) böngésző (5) command & conquer (95) con (1) convention (1) crysis (3) csernobil (1) csillagkapu (6) cunami (1) devil may cry (2) diablo (1) dragon age (9) durva (42) electronic arts (8) én (389) energia (1) érdekes (81) étel (5) facebook (1) felhívás (4) figyelem (7) figyelmeztetés (8) film (37) final fantasy (4) fokusima (1) földrengés (1) forma 1 (15) fortix (1) fülpiszkálók (1) fúziós (1) galaxy s (3) games (1) garrys mod (2) google (1) gyűjtemény (2) half life (1) hang (1) hiba (3) hír (3) húsvét (1) ingyen (16) interjú (3) iphone (2) iskola (1) japán (1) játék (3) jutalom (1) karácsony (5) kép (15) kérdőív (6) kommentár (33) könyv (15) környezetvédelem (1) kritika (34) lego (2) littlebigplanet (7) lopás (9) mafia (1) mala khal (8) manga (4) mese (2) mobil (9) mod (2) mozi (2) napenergia (1) need for speed (7) nem vicces (2) nintendo (1) novella (7) nyalóka (1) opera (14) paintball (3) pálya (1) pc vs konzol (4) playstation (37) playstation 3 (10) pokemon (9) portal (1) psp (41) psp2 (1) rádió (1) radiokatív (1) rajz (32) recept (1) roland könyv (4) schmittesen (1) show (1) smarter hungary (8) sorozat (7) star (1) starcraft (2) star wars (38) steam (7) szélenergia (1) teszt (10) tesztelés (3) tipp (1) tudomány (5) tudósítás (1) tv (2) twitter (1) végigjátszás (4) vicces (137) videó (358) videojáték (362) vízenergia (1) wars (1) webizód (4) wii (1) windows (12) world of warcraft (3) x7 (1) xbox (5) xfire (1) zene (14) zéró emisszió (1) zombi (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Leírás: Command and Conquer 3 Mobile game

Abydos 2008.08.22. 11:43

Command & Conquer 3 Mobile Game

A Harmadik Tiberium Háború már a mobilodon is!
A GDI és NOD harcát megvívhatod a mobilodon, de sajnos csak a GDI oldalán. Érdekes és igényes játékmenet, mobilhoz képest szép grafika várja a Command and Conquer rajongóit.


Teszt


A hordozható C&C

A játék betölt egy szép EA logóval, amit a C&C3-ban is megszokhattunk, utána egy földgolyó tűnik fel a képernyőn hasonló mint amit a C&C3-ban megismerhetünk. Választhatunk, hogy néma üzemmódban vagy zenével szeretnénk játszani. Itt leszögezem, hogy akinek a mobilja megengedi nyugodtan rakjon saját mp3 zenét a játék alá mert a Java miatt elég korlátozott a zenelehetőség. Csak MIDI formátumot hallhatunk a főmenü zene egész jól sikerült, de a játékközben csak 2 zene van ami egy idő után idegtépő lehet a környezeted számára, még ha téged nem is érdekel a zene mert annyira lefoglal a játék.
Szóval kiválasztottuk a néma üzemmódot és bejön a főmenü összes opciója.

A játék

Van Kampánymód, Continue gomb, Skirmish mód, help, About, Options és Exit. Csak lényegesen: Az exitet és az aboutot nem tárgyalom ki az optionsban a hang és a nyelv állítható (magyar nincs pedig a sztori miatt jó lehetne). A help egy részletes tájékoztatást ad az egységekről, a fejlődésekről, az irányításról, egyszóval mindenről. A skirmish mód már érdekesebb. Itt indíthatunk játékot és folytathatjuk a már elkezdett játékot. Két fő faj van, GDI és a NOD örök konfliktusának a közepébe csaphatunk bele, de csak a GDI oldalán. És végül de nem utolsósorban kampánymód. Igen, itt kapunk egy kis történetet a játékot viszont csak egy kis Tutoriál után kezdhetjük el ahol részletesen lépésről lépésre megmondják nekünk mit tegyünk. Itt a szabadság szinte a nullával egyenlő. Elérkezik az első küldetésünk. Vezetőink megmondják mi a feladat.

Stratégia irányítása mobilon, hmm…

Ez egy nagyon érdekes és kényes téma. Én egy Sonyericsson P990i-vel rendelkezem. Érintőképernyős stb. Igazán jó érzés rajta stratégiát játszani mert az érintőképernyő tudja helyettesíteni az egeret ezért többszörös hatásfok elérhető. De sajnos nem így van. Akinek Sonyericsson te lója van K700 körűl, az jár jól a programmal a Nokia tulajokkal egyetemben. A játék ezeknek a készülékeknek a billentyűzetére lett optimalizálva. Az én telefonomon nyomnom kell a shift gombot és a fölfelé nyilat, shift gombot és az 5-ös gombot, shift gombot és a 0 ás gombot, a shift .... Szal kész rémálom, de mivel fanatikus vagyok ezt lenyelem és egy óra játék után már észre sem vettem, hogy nem bírok kijelölni egy egységet sem amolyan természetesnek vettem. A többi mobilon rendesen megoldott az 5-ös gomb az ok, a 0-ás gomb a speciális, a 2,4,6,8 meg az irányzék, ezzel nem lesz gond. Az egységeket az egyszerűség kedvéért a program segít kijelölni. Két csapatod lehet (sárga és kék) mindegyikben 5-5 egység. Ez azt jelenti két ötös csoportot tudsz kialakítani és ezekben tudod az egységeket variálni. Pl.: Zone trooper, 2 Mammuth, 2 Pitbull.
Megnyomsz egy gombot és ugrasz a másik csoportra ami esetleg közelebb van az ellenséghez. Mivel nem olyan gyors a játékmenet mondhatni van időd vacakolni.

A játék menete

Ha azt gondoltad Real Time Stratégia játékot kapsz igazad volt. Vagy mégsem? Hát nem teljesen. Ugyanis meghökkentő, de a játék ugyanúgy körökre osztott is. Két részre lehet osztani a harcot. Egy építkezős rész, itt veheted meg az anyagi keretnek megfelelően az épületeket, fejlesztéseket és az egységeket. Most kell a bázisod fejlesztését és védelmét megoldanod. Pl.: Építesz egy erőművet, egy Refineryt és még egy refineryt, elfogy a pénzed. Hopsz. És akkor mi van? Mindjárt jön a nyersanyag. Hát persze, csak hiszed! Mivel a játékban, (tessék megkapaszkodni), én még Tiberiumot nem láttam, csak a játék címfeliratában... Akkor miért kell Refineryt építeni, jöhet jogosan a kérdés. A válasz egyszerű: Minél több Refineryt építesz annál több pénz jön be a következő körben.
Tegyük fel befejeztük az építkezős részt, a védelmet is megoldottuk akkor jöhet a harc rész. Ezt úgy oldották meg, ha mindent megvettünk rányomunk a Continue-gombra. És itt változik át a játék RTS-é. A bázisunk minden esetben a térkép közepén helyezkedik el és az ellenség minden irányból elkezd minket ostromolni. Itt valós időben kell mozgatni az egységeidet a megfelelő helyre, mert különben a bázisodat darabokra szedik. Végül ha minden egysége likvidáltál, bejön a győzelmi felirat, statisztika és újra az építkezős rész. Harvester nincs a pályán a pénz minden kör után hirtelen a bankszámlánkra kerül, manapság az átutalás a divat. És újra kezdhetünk egységeket és épületeket gyártani amíg van pénzünk, ha ez elfogy, ezt megint kezdhetjük elölről: Harc, építkezés, harc, építkezés... A játékmenet nem pörgős a pályát mire bejárod az egy óra, de nem azért mert nagy hanem mert az egységek lassúak. Én egy jó pár menetet játszottam a játékkal, de még nem csináltam meg pályát, nem rövidek (skirmish). Másik érdekessége, hogy ellenséges bázis nincs! Az a helyzet van egy kis térkép ebből 80% a te bázisod és ezt kell bevédened. Semmit támadási lehetőség, a lényeg, hogy védekezz ami megjegyzem egy idő után még könnyű fokozaton sem könnyű.

Hol a Tiberium?

Vannak olyan hibák amik kicsit kiábrándítóak talán pont annyira, hogy az ember lemondjon a játékról. Mint mondtam az irányítás nem mindegyik mobilon megoldott, de az átlagos mobilon működni fog. Viszont elég nehezen bocsátok meg pár dolgot. Nevezetesen azt, hogy én nem találkoztam tiberiummal semmilyen szinten. A főmenünél bejön, hogy Tiberium Wars és kész, ennyi a tiberium, talán a leírásokban lehet még olvasni róla. A pályák igazán változatlanok mivel csak 7 féle pálya van a játékban és ez is csak sárga zóna, nincs vörös vagy kékzóna. A Nodot sajnos nem irányíthatjuk ez szomorú tény, de ez van. Szal a GDI -osok előnyben.
Az AI is megérdemel egy-két szót. Ezek olyan Randomszerűen mozognak a pályán, hogy néha rossz nézni. Legjobb az volt, amikor egy teljes menetet újra kellett kezdenem azért mert elfogyott az összes egységem és egyetlen egy attakbuggy elment egy távoli fa mögé és soha nem tért vissza. Olyan nincs ebben a játékban, hogy húúú akkor legyártok 20 katonát és szétlövöm és olyan sincs, hogy menetközben eladom az épületet és a kijövő emberekkel szétszedem. Nem, ha nincs már egységed és az ellenség beakad kezdheted újra a játékot. A menetnek csak is akkor van vége, ha mindenkit likvidálsz (pont úgy, mint anno a Tiberian Sun missziókban).
Olyan előfordul, hogy a te tankjaid is beragadnak a fa mögé, ilyenkor sarokról-sarokra kell kivezetni őket türelemmel és közben nézheted, hogyan megy az épületeid élete lefele. Javítás csak a kör végén lehetséges

Egységek bőven, zene szinte sehol

Majdnem az összes TW egység megtalálható benne. Vannak érdekességek, hogy az Orca az olyan, h egy körben csak egyszer használható, és egy bizonyos területet lebombáz. De vannak emberek, Lopakodó tankok, fanatikusok... Viszont szinte mindegyik lézert lő: pl. Predator tank is.
Zene: Nincs sok, becsléseim szerint 3, ebből 1 nem Tiberium Warsos de lehet én nem ismertem fel. MIDI zenék, nem mp3 minőség.

Értékelés

Én játszottam anno a Starcrafttal mobilon. Hát ez annál jobb. Az arról szólt, hogy egyetlen egy embered volt és ott harcoltak a zergekkel a csapattársaid és néha besegítettél nekik. Nem volt épület csak egy egység. A negyedik pályánál viszont szinte már lehetetlen volt tovább jutni, mert kétszázan jöttek rád és te egyedül voltál egy olyan fegyverrel, ami csak közelre jó.
A Tiberium Wars mobil editiont viszont mégsem lehet hozzá hasonlítani. Grafikailag kifogástalan a program és külön élmény, hogy az egységeid magától lőnek, ha ellenség van a közelben (bár ha kicsit messzebbről lövik, őket már nem lőnek vissza, tiszta Tiberian Sun feeling). Ötletesen megoldott játékmenettel lett megáldva, és mondhatni ez az átka mert tényleg kezdhetsz újra meneteket a miatt, ha nincs több mozgó egységed.
-Scrin nincs a játékban!
-Folytathatod a játékot, amikor akarod, és onnantól ahol abbahagytad.
-Nagyon hangulatos a játék még tiberium nélkül is. Pár negatív dolga ellenére annyira eltalált hangulata van, hogy nem egy 10 perces játék, ha túltesszük magunkat a kezdeti nehézségeken. Nagyon jó és izgalmas játékmentet kínál, bátran ajánlom! Ha hosszú útra megyünk és elszakadunk a jó öreg Tiberium Warstól, tuti elővesszük és játszunk vele egy jót

a játék két verzióban jelent meg március 14.-én JAVA formátumban.
Egy 240x320-as felbontású, a játék itt mutatja meg az igazi grafikáját
és egy 176x208-as verzió, a régi mobilokra.
Üdvözöljük újra parancsnok
 

Címkék: mobil kritika bemutató command & conquer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gameworld.blog.hu/api/trackback/id/tr43627485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása